Roella Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg har en goldstar tv 22" fra 94. Vurderer nå å kjøpe et ATI Radeon 8500 64mb til rundt 2500kr. Vet at tv outen er veldig bra. Men så ser jeg på LE versjonen som koster ca. 1000 spenn mindre at den også har tv out. Er det kunne hvordan kortene er klokket som skiller de? Og har jeg for dårlig tv til at det noe vits med ati Radeon 8500? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Du må ikke kjøpe skjermkort basert på hvor bra tv-outen er, for all del. Kjøp det som har best klokkefrekvens og teknologi, så lenge det har tv-out så har du muligheten... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei! Jeg har bestillt ASUS GF4Ti4600 (3195,- på komplett) og har en 21" Samsung TV, skal prøve TV-Out så fort jeg får satt sammen PC'n og det funker :wink:. Men ellers har jeg ikke noe erfaring med det.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hvis (hoved)incentivet til innkjøp av skjermkort er at man skal bruke tv-ut, er det selvfølgelig veldig smart å se på hvor god den er på det aktuelle kortet. Tv-ut chipsettene jeg har sett varierer en god del i kvalitet, selv på en god tv... Lenke til kommentar
Roella Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 hadde vært kjekt med noen tilbakemeldinger på hvilke skjermkort dere har brukt og hvordan TV OUT'en har fungert... Lenke til kommentar
jinges Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Tja, kjøpte et Gainward kort og et Hercules kort her for ikke så lenge siden. Begge med TV utgang. Hercules kortet fantes i to ganske like versjoner. Altså, en kunne få TV utgang mot et 100 kroner dyrere kort. Egentlig likte jeg ikke Hercules sit kort så godt, dette "speilet" nemmelig kun skjerm bildet på PC skjermen - altså helt likt bilde. På Gainward kortet hadde en muligheten for å bruke TwinView (følger med driverene fra nVidia). Altså var utgangene "separert", og en kunne f.eks. ha en nettleser på TV skjermen og noe andre greier på PC skjermen. Annen forskjell... Hercules kortet hadde både S-video og RCA utganger, mens Gainward kortet hadde bare RCA. Dette er antageligvis ikke noe som er likt for alle kortene fra disse produsentene, men kan være greit å sjekke ut om en skal kjøpe kort med TV utgang. Lenke til kommentar
Energi Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Heisann, jeg har erfaringer med GF3 Ti200 og GF4 MX440. Har begge kortene enda, men benytter MX kortet i min maskin. Dette klarer TV-out med 1024x768, mens Ti kortet bare klarer 800x600. MX kortene får mye kritikk, men hos meg er det et klart førstevalg av de to jeg har på grunn av Tv-out oppløsningen det klarer. Får nok høyere framerate i spill med Ti kortet, men MX kortet kjører alle nye spill helt fint i 1024x768. Bruker TV-out ganske mye til å se DVD, DivX, Jackass, Ali G og andre ting jeg laster ned. Lenke til kommentar
Lappin Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 En 22 tommers ekke no dårlig det . Jeg har en 20 tommer som jeg kjøpte ny her får noen uker siden og jeg syntes det er en fin TV til og se på TV-out. Hadde en 14 tommer før og det vil jeg si er "dårlig" TV. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 22:37, Energi skrev:Heisann, jeg har erfaringer med GF3 Ti200 og GF4 MX440. Har begge kortene enda, men benytter MX kortet i min maskin. Dette klarer TV-out med 1024x768, mens Ti kortet bare klarer 800x600. MX kortene får mye kritikk, men hos meg er det et klart førstevalg av de to jeg har på grunn av Tv-out oppløsningen det klarer. Får nok høyere framerate i spill med Ti kortet, men MX kortet kjører alle nye spill helt fint i 1024x768. Bruker TV-out ganske mye til å se DVD, DivX, Jackass, Ali G og andre ting jeg laster ned. Hva er vitsen med en tv-ut oppløsning på 1024x768 når tv'n har 725x575 (noe rundt der). Skal du derimot koble til en skjerm til, så kan jeg forstå at du heller ha MX kortet med høyere oppløsning. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 eg har eit ati radeon 8500 og eit telefunken 21" elendig møkka tv, men det er vits å ha tv-ut for det, bedre enn å se film på ein 17" pc skjerm Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Hva er vitsen med en tv-ut oppløsning på 1024x768 når tv'n har 725x575 (noe rundt der). Skal du derimot koble til en skjerm til, så kan jeg forstå at du heller ha MX kortet med høyere oppløsning. Mange nye TV'er har en oppløsning på 1024*768! Men så gammal TV som han det er snakk om har holder nok 800*600. Lenke til kommentar
sidestar Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har geforce3 ti200, og har det problemet at når jeg kobler til tv får jeg bare svart/hvit (bruker tv-tool, eneste som fungerer) Jeg har et gammelt finlux tv, kan det være grunnen til at det er svart/hvit? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 10:47, sidestar skrev:Jeg har geforce3 ti200, og har det problemet at nårjeg kobler til tv får jeg bare svart/hvit (bruker tv-tool, eneste som fungerer)Jeg har et gammelt finlux tv, kan det være grunnen til at det er svart/hvit? Har du både svhs og rca utgang på kortet? Isåfall, hva bruker du? Kan være lurt å bytte om... har hvertfall funka for meg på endel forskjellige kort... ikke alle tver/vcr som takler de forskjellige singnalene... Lenke til kommentar
sidestar Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 tunefish: Jeg har kabel fra s-video utgangen på skjermkortet til scart på tv'en. Og det er den eneste utgangen som er tv-ut [ Denne Melding var redigert av: sidestar på 2002-05-15 14:26 ] Lenke til kommentar
Ash Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 14:25, sidestar skrev:tunefish: Jeg har kabel fra s-video utgangen på skjermkortet til scart på tv'en.Og det er den eneste utgangen som er tv-ut<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sidestar på 2002-05-15 14:26 ]</font> Problemet ditt er mest sannsynlig at tven din ikke takler s-video. Kobler du s-video til en tv som ikke skjønner s-video via et scart adapter får du svart/hvitt bilde samme hva du gjør. Har du kompositt utgang på skjermkortet ditt så prøv å bruk den istedenfor. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Er det composit på radeon 8500? Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 10:47, sidestar skrev:Jeg har geforce3 ti200, og har det problemet at nårjeg kobler til tv får jeg bare svart/hvit (bruker tv-tool, eneste som fungerer)Jeg har et gammelt finlux tv, kan det være grunnen til at det er svart/hvit? Jeg har og et gammelt finlux tv. 25 tommer fra rundt 90 tallet vil jeg tippe. Jeg greier fint å få farger på dette tv'en.. stiller jeg det inn med fargekontrollerene på fjernkontrollen får jeg et ganske bra bilde.. sånn som når jeg så Shrek på Tv'en var det bedre bilde på den en på pc'en Men jeg har da et kyro2 4500 og av og til må jeg slå til tv'en fordi den lager en stygg knatre lyd. sikkert bilderøret som begynner å bli slitent.. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 22:51, Hr Kotelett skrev: Quote: Den 2002-05-15 10:47, sidestar skrev: Jeg har geforce3 ti200, og har det problemet at når jeg kobler til tv får jeg bare svart/hvit (bruker tv-tool, eneste som fungerer) Jeg har et gammelt finlux tv, kan det være grunnen til at det er svart/hvit? Jeg har og et gammelt finlux tv. 25 tommer fra rundt 90 tallet vil jeg tippe. Jeg greier fint å få farger på dette tv'en.. stiller jeg det inn med fargekontrollerene på fjernkontrollen får jeg et ganske bra bilde.. sånn som når jeg så Shrek på Tv'en var det bedre bilde på den en på pc'en Men jeg har da et kyro2 4500 og av og til må jeg slå til tv'en fordi den lager en stygg knatre lyd. sikkert bilderøret som begynner å bli slitent.. Og dette var med et geforce 3 kort? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 NTSC og PAL gutter og jenter. Det er det som gjør at det er svart/hvit.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 det er ikke ntsc/pal problemer som gir svart-hvitt, det er som sagt tidligere svhs og composite.. svhs har et signal for farger og et for lysstyrke. composite er som navnet tilsier et signal som består av farge og lysstyrkesignal i ett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå