R7Rahvin Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har en to måneder gammel Dell Inspiron 8600c. Har et lite problem med den, det er en høyfrekvent lyd i fra skjermen når vifta går, men denne lyden stanser hvis jeg trekker skjermen mot meg med jevn kraft. ("støtter" skjermen, trekker ikke så hardt at den beveger seg) Lyden kommer ikke når vifta ikke går. Noen som har opplevd noe liknende? Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Har samme modell, og hvis det er HELT stille rundt meg hører jeg med jevne mellomrom svake og litt høyfrekvente "pip" som jeg tror kommer et sted fra høyresiden av maskinen, altså ikke der harddisken eller viften sitter. Antar at vi snakker om det samme? Skal prøve skjerm-trikset ditt neste gang. Lenke til kommentar
R7Rahvin Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Kan høres ut som det samme, lyden kan høres ut som en vifte på veldig høyt turtall, men lyden er ikke kraftig. Si ifra når du har prøvd da, kjipt å klage til dell om det er noe som er på alle maskiner Lenke til kommentar
gather Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg har ikke det problemet på min maskin. Nå skal det sies at jeg nesten aldri kjører maskinen så hardt at viften går for fult. Det kan også være at de andre pcene i rommet her bråker å overdøver den lyden Lenke til kommentar
glotón Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Har samme modell som er ca. to måndeder gammel. Når vifta går, og jeg trykker ned på maskinen foran der tastaturet begynner (litt til høyre for klistremerkene til xp og pentium -m) hører jeg også piping, men det høres ut som om den kommer fra under tastaturet på høyresiden. Skjønner ikk helt hva det kan være.. Edit: Men lyden er såpass svak at jeg må ha det helt stille for å høre den, driver jeg å taster er det omtrent umulig å høre noe.. Endret 4. oktober 2004 av glotón Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har samme modell som er ca. to måndeder gammel. Når vifta går, og jeg trykker ned på maskinen foran der tastaturet begynner (litt til høyre for klistremerkene til xp og pentium -m) hører jeg også piping, men det høres ut som om den kommer fra under tastaturet på høyresiden. Skjønner ikk helt hva det kan være.. Edit: Men lyden er såpass svak at jeg må ha det helt stille for å høre den, driver jeg å taster er det omtrent umulig å høre noe.. Viften til skjermkortet og chipsetet ligger akkurat under der du sier du trykker. Ville kontaktet dell jeg hvis det høres unormalt ut. Hvliket skjermkort er det som er i de forskjellige maskinene her? Lenke til kommentar
glotón Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har samme modell som er ca. to måndeder gammel. Når vifta går, og jeg trykker ned på maskinen foran der tastaturet begynner (litt til høyre for klistremerkene til xp og pentium -m) hører jeg også piping, men det høres ut som om den kommer fra under tastaturet på høyresiden. Skjønner ikk helt hva det kan være.. Edit: Men lyden er såpass svak at jeg må ha det helt stille for å høre den, driver jeg å taster er det omtrent umulig å høre noe.. Viften til skjermkortet og chipsetet ligger akkurat under der du sier du trykker. Ville kontaktet dell jeg hvis det høres unormalt ut. Hvliket skjermkort er det som er i de forskjellige maskinene her? Jeg har ATI 9600 pro på min pc.. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har samme modell som er ca. to måndeder gammel. Når vifta går, og jeg trykker ned på maskinen foran der tastaturet begynner (litt til høyre for klistremerkene til xp og pentium -m) hører jeg også piping, men det høres ut som om den kommer fra under tastaturet på høyresiden. Skjønner ikk helt hva det kan være.. Edit: Men lyden er såpass svak at jeg må ha det helt stille for å høre den, driver jeg å taster er det omtrent umulig å høre noe.. Viften til skjermkortet og chipsetet ligger akkurat under der du sier du trykker. Ville kontaktet dell jeg hvis det høres unormalt ut. Hvliket skjermkort er det som er i de forskjellige maskinene her? Jeg har ATI 9600 pro på min pc.. Jeg har også 9600pro og det er ingen høyfrekvent lyd i vifta mi. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har samme modell som er ca. to måndeder gammel. Når vifta går, og jeg trykker ned på maskinen foran der tastaturet begynner (litt til høyre for klistremerkene til xp og pentium -m) hører jeg også piping, men det høres ut som om den kommer fra under tastaturet på høyresiden. Skjønner ikk helt hva det kan være.. Edit: Men lyden er såpass svak at jeg må ha det helt stille for å høre den, driver jeg å taster er det omtrent umulig å høre noe.. Viften til skjermkortet og chipsetet ligger akkurat under der du sier du trykker. Ville kontaktet dell jeg hvis det høres unormalt ut. Hvliket skjermkort er det som er i de forskjellige maskinene her? Jeg har ATI 9600 pro på min pc.. Jeg har også 9600pro og det er ingen høyfrekvent lyd i vifta mi. hmmm, hvis det fortsetter bør jeg kanskje ta en liten telefon til dell å spørre om de vet noe om det... Lenke til kommentar
R7Rahvin Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 ATI 9600 pro her også, og jeg får den samme lyden hvis jeg trykker nederst til høyre på tastaturet, der merkene er... Da er ihvertfall årsaken lokalisert. Hmm.... skrive mail til dell imorgen og høre... Lenke til kommentar
glotón Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hold oss oppdatert på hva de sier da, har ikke fått somlet meg til å skrive mail enda, hadde jo vært greit å slippe å sende den inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå