Gå til innhold

Høytalere som skal kobles til pcen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for råde, tenker at jeg skal kjøpe meg ny forsterker om 2-3 måneder og da skal jeg til hi-fi kklubben å handle... :)

Men hvordan blir lyd blir det med min H/K og de C/V høytalere?

VIl det kunne spille noe høyt? Blir det noe bra bass?

Har H/K forsterker selv.H/K er også kjent for høy partyfaktor med mye trykk og bass,så det blir nok bra med et par C-V høyttalere.Du vil garantert kunne spille drithøyt.Hvis du vil ha mer bass,kan du jo bygge deg en sub selv.Jeg kan anbefale en sub fra Eltek.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Et annet tips er at du ser etter et par brukte Cerwin-Vega AL 1000.Med disse høyttalerne kan du spille så høyt at du "blør i ørene".De har en spisseffekt på 1000 watt og hver høyttaler veier 42 kilo,så de trenger også en stor forsterker.Jeg ville heller kjøpt et par AL 1000 enn de selvbygg høyttalerne du har sett på.Blir du ikke fornøyd med trykket av et par AL 1000,så blir du aldri fornøyd.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Et annet tips er at du ser etter et par brukte Cerwin-Vega AL 1000.Med disse høyttalerne kan du spille så høyt at du "blør i ørene".De har en spisseffekt på 1000 watt og hver høyttaler veier 42 kilo,så de trenger også en stor forsterker.Jeg ville heller kjøpt et par AL 1000 enn de selvbygg høyttalerne du har sett på.Blir du ikke fornøyd med trykket av et par AL 1000,så blir du aldri fornøyd.

Kan jo titte etter dem, men hvorfor er de selvbygg høytalerne så dumt valg?

Er det vanskelig å sette sammen et sett fra eltek? Koster det nye for en ålreit sub fra dem?

Lenke til kommentar

Kan jo titte etter dem, men hvorfor er de selvbygg høytalerne så dumt valg?

Er det vanskelig å sette sammen et sett fra eltek? Koster det nye for en ålreit sub fra dem?

Hvis du har lyst på de selvbygg høyttalerne,så dra å prøvelytt på dem.Deretter drar du til Hi-Fi Klubben og tar en prøvelytt hos dem.Da finner du ut med en gang hvilke høyttalere du vil ha.En Dynabel Arges til 5000 kr hos Eltek er helt rå.Å bygge kassen er ikke noe problem.Hvis du har brukt ei sirkelsag og ei stikksag før,så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Fant et par C W høytalere brukt til salgs da:

Cerwin Vega V12F

Er de bra for en pris på 3000kr?

Morten du har vært veldig til hjelp så langt :yes:

Har lest at mange klager på mye kabinettresonans fra V serien og at den nye Classic serien låter mye bedre.

Bare hyggelig å kunne hjelpe! :)

Ble bitt av Hi-Fi basillen for ca 10 år siden og har hatt mye høyttalere og utstyr disse årene.Dyrt,men gøy!

Lenke til kommentar

Hmm.... Men hva burde jeg kjøpe som gir et skikkelig trøkk?

C W er smart for meg pga at de ikke trenger så kraftig forsterker for å spille høyt, men burde jeg gå over 3000kr og kjøpe noen litt dyrere som spiller mye bedre?

Edit:

Driver en del med sirkelsag og andre verktøy, jobber som rørlegger lærling, i helga hjalp jeg en snekker som er spesialist på gulv. Han har lagt gulv på slottet og i Røkkes hytte :)

Så Selvbygg høytalere er MYE bedre, eller burde jeg kjøpe CW?

Er forsterkeren min veldig dårlig eller? Kjøpte den brukt for 2000 av en kamerat ifjor, fikk med noen dårlige høytalere også da.

Endret av brune-ha
Lenke til kommentar
Hmm.... Men hva burde jeg kjøpe som gir et skikkelig trøkk?

C W er smart for meg pga at de ikke trenger så kraftig forsterker for å spille høyt, men burde jeg gå over 3000kr og kjøpe noen litt dyrere som spiller mye bedre?

Nå kan jeg nesten ikke gi deg noe andre råd enn at du prøvelytter til høyttalere før du kjøper (hvis du har muligheten da).Da finner du raskt ut hvilke som passer deg.

Lenke til kommentar

Problemet er at han med de ferdigbygd høytalerne har flytta til England og jeg skal hente høytalerne hos faren, men jeg kunne ta med forsterker og cd-spiller.

Men det blir så utrolig mye arbeid å rive ut anlegget og cd spilleren (ps2)...

Men hvordan er forskjellen mellom CERWIN VEGA CLSC-12 og CERWIN VEGA CLSC-10 Høyttalere ?

1500kr er en del mer for meg med lærling lænn men kanskje jeg gjør det hvis forskjellen er stor.

Lenke til kommentar

Dra hvertfall å se på de.Kan godt hende at finishen på de er helt for jævlig.Det er sjelden jeg har sett selvbygg som ser pene ut.Det er mye lettere å bygge en pen liten sub enn 2 svære høyttalere.Forskjellen mellom 10 og 12 tommer er nok godt merkbar skulle jeg tro.Spesiellt i dypbassen.

Lenke til kommentar
Morten K, har du hørt noe positivt/negativt om dissa:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=13900357

?

Dali 808 ja.Jeg har hatt et par slike en gang.Det er litt trykk i de,men ikke spesielt bra dypbass.Ser at selger skal ha under 1000 kr for de og det er et godt kjøp.Mye høyttaler for lite penger.Jeg har hatt disse Dali 909 også en gang i tiden.De har mer av trykket og dypbassen som 808 ikke har.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

?

Dali 808 ja.Jeg har hatt et par slike en gang.Det er litt trykk i de,men ikke spesielt bra dypbass.Ser at selger skal ha under 1000 kr for de og det er et godt kjøp.Mye høyttaler for lite penger.Jeg har hatt disse Dali 909 også en gang i tiden.De har mer av trykket og dypbassen som 808 ikke har.

*Glemt 808* :p

Hvordan er de 909 med min forsterker da?

Vil jeg kjenne/merke noe bass? Vil det spille noe høyt?

Lenke til kommentar

?

*Glemt 808* :p

Hvordan er de 909 med min forsterker da?

Vil jeg kjenne/merke noe bass? Vil det spille noe høyt?

909 vil gå bra på din forsterker.Jeg drev mine 909 med en Nad 317 og det var bra trykk og bra dypbass som absolutt merkes på kroppen.Daliene er også pene å se på med sitt slanke og høye kabinett i forhold til Cerwin-Vega sitt "kjøleskap look".

Lenke til kommentar
2500kr for de Dali 909 høytalerne, er det grei pris?

Edit:

Leste litt på http://www.audioreview.com/ om de Dali 909 høytalerne, der annbefalte mange at man burde ha 200 ekte watt på forsterkeren.

Leste litt om Harman Kardon Forsterkeren, 50W*5

Tror du det er et lurt kjøp for meg da? (med tanke på prisen)

2500 er en bra pris for et par 909 synes jeg (hvis de er i strøken stand).2*200 ekte watt er ikke nødvendig.Før jeg kjøpte Nad 317 (2*80 watt i 8 ohm) til mine 909 brukte jeg en skikkelig gammel Pioneer forsterker med 2*50 jallawatt og det spilte faktisk ganske høyt,men selfølgelig ikke i nærheten av Naden.Du kan jo kjøpe deg en Nad 216,eller en Rotel RB 981 senere hvis du synes at forsterkeren din ikke rekker til.Begge disse får du for rundt 2000 kr.

EDIT:Denne er helt lik en Nad 317.Eneste forskjell er at 317 er integrert og 214 er en ren effektforsterker.Ville ikke gitt 2000 kr for en 214.Maks 1500.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Kan jeg koble effekforsterkeren til Harman Kardonen på høytaler utgangene som er preout? Har lagt inn bud på de DALI 909, 2500 har jeg budt. Men jeg tror jeg ikke går over 3000kr hvis jeg blir overbudt.

Tror jeg kanskje skal legge inn bud på den Nad forsterkeren hvis jeg kan koble preout på Harman Kardon slik at jeg kun bruker Naden som forsterker men styrer volum og alt annet med Harman Kardon.

Endret av brune-ha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...