Gå til innhold

5.1 eller 7.1 til max 25k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et anlegg med JBL Northridge høyttalere i kombinasjon med en Harman/Kardon forsterker kan anbefales! Mer morro enn det får du ikke for 25k!

Jeg har prøvd masse forskjellig Hi-Fi de siste 10 årene opp til ca 40-50k,men har nå JBL og H/K til ca 30k.Hvis du liker høy partyfaktor med masse trykk,så anbefaler jeg at du tar en prøvelytt hvis du har muligheten til det.

JBL og H/K kan du kjøpe hos HI-Fi Center Kjeden og hos AVHifi.Jeg har best erfaring med AVHifi.Hos dem kan du prute ganske mye.Har spart ca 2500 kr på å handle hos AVHifi istedet for Hi-Fi Center Kjeden.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Reciver:Harman/Kardon AVR 330 til 7980 kr.

Fronthøyttalere:JBL Northridge E-90 til 7516 kr.

Bakhøyttalere:JBL Northridge E-10 til 2471 kr.eller JBL Northridge E-20 til 2471 kr.

Senterhøyttaler:JBL Northridge EC-35 til 2969 kr.

Når det gjelder sub,så vil du få en mye bedre lyd og trykk hvis du bygger en selv.

Jeg har Dynabel Arges.Den kan kjøpes her.

Når det gjelder kabler kan jeg anbefale Kimber.

Nå har jeg faktisk satt opp mitt eget anlegg,men anbefales på det sterkeste...hvis ikke du er fryktelig glad i klassisk og Jazz da. ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Bare tenker litt på 7.1. Det blir jo "noe" dyrere, men er det verdt det eller holder det med 5.1?

Jeg har ikke hørt på et 7.1 anlegg selv,men med det 5.1 anlegget jeg har anbefalt ovenfor får du en "skremmende" troverdighet.Så jeg TROR ikke et 7.1 anlegg kan være så fryktelig mye bedre.

Lenke til kommentar

har vært innom AV-Hifi og sjekket litt, og synes forsovet oppsettet ditt virker bra. Selvbygging av sub blir nok desverre lite aktuelt, så har du noen forslag? Trenger også dvd og reciever.

Takker for all hjelp da jeg selv er HELT grønn på området

Lenke til kommentar
har vært innom AV-Hifi og sjekket litt, og synes forsovet oppsettet ditt virker bra. Selvbygging av sub blir nok desverre lite aktuelt, så har du noen forslag? Trenger også dvd og reciever.

Takker for all hjelp da jeg selv er HELT grønn på området

H/K sine DVD spillere har ikke gjort det så bra i test,så de kan jeg ikke anbefale.

Jeg har selv en slik DVD-spiller.Den har jeg hatt i ca 6 mnd nå og kan bare si at det er den beste spilleren jeg har eid! Den er rett og slett nydelig i forhold til prisen.Du skriver at du trenger også reciver.Det har jeg allerede foreslått.En Harman/Kardon AVR 330.

Hvis du ikke vil bygge sub selv,så velg mellom en av de 2 JBL Northridge subene.De har gjort det meget bra i tester.Da har du også alle høyttalere i samme merke.

PS:Hvis du ikke liker JBL-H/K oppsettet,så har jeg mange andre forslag. :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale en høyttalerpakke fra Eltek bestående av et S23 kit og 3 C11 kit til senter og bakhøyttalere.

Kommer på 14492.00 tilsammen og krever kun montering. Ren IKEA stil, nema problema :) Så kan du spe på med ytterligere to om du skulle ønske det senere.

Receivern ville jeg spandert endel på så her kryper jeg opp mot 30k grensa med H/K`s AVR 630 til 11 975. Viktig med litt kraft i bunn og det har denne nok av ;) DVD spillerne til H/K har jeg ikke hør og lest så mye om ennå, men stolre på Morten K med hans utsagn om at de ikke er så bra denne gangen. Ellers har de jo ligget på og nær toppen i sin prisklasse.

Kabler = Snakk med folka på Eltek og kjøp der. Kimber er godsaker det, men det fines ulike kabler som passer bra til ulike formål :)

Sub kan du avgjøre om du vil ha senere og da er det bare å anbefale selvbygg igjen. Mye billigere og mye bedre. Angrer på at jeg ikke begynte med selvbygg først som sist jeg iallefall da jeg dissekerte min første "kjøpesub". Argh! :D

Da lander vi på en ca pris på 30k medregnet kabler. Tror du vil bli fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...