Gå til innhold

Lage egen Start Linje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fullt mulig det. Kjør TaskBarHide i vedlegget, og taskbar'en blir borte. Er også en del andre fine greier som du kan bruke hvis du skal lage et shell ;)

Skal du lage et eget shell så fucker du hele explorer, som er shellet til windows. Hvis ikke kan du ikke kalle det et shell. Pga sikkerhetsrisikoen ved å ha explorer kjørende (er på stort lan med masse virs), laget jeg meg et simpelt shell i dag, i Delphi selvfølgelig (kommer ikke langt med vb når du skal lage shell, for eksempel når du skal lage tray icon support o.l.). Uansett skal det funke fett å lage noe simpelt i vb, så lenge kravene ikke er så store :!:

Terminate explorer.exe med taskmanageren og kjør shellet ditt fra fil-menyen. Når du stoler på dette shellet kan du jo også erstatte (lag backup av den gamle!) explorer.exe så det kjører når maskinen starter (og ikke explorer).

Jeg må forresten minne dere på at dere må deaktivere hurtig brukerskifte (XP) for å kunne gjøre dette; kun da er ctrl+alt+del hardkodet (ellers kreves explorer for å trykke de magiske tastene)

Lenke til kommentar

Fett det med replace (det visste jeg ikke :!:)

Explorer har noen hull ja (bruk kiero personal firewall, den 0wnz3r), dessuten bruker det så mye ressurser og dritt at det er ikke verd å kjøre, umulig å fjerne virus manuelt når det kjører. Dessuten kan virus starte sammen med explorer, som er veldig teit.

Lenke til kommentar
Jonas, den API greiene du hadde som man kunne nedlaste.. downloada den men vet ikke hvordan jeg brukerden :s kan ikke API vill bare lage min egen Startlinje:)

Du høyreklikker på "Project"-menyen - Add file - Velger din fil.

Da vil du se at det har kommet opp en til ting du kan dra ned i formen din. Dra den ned, og skri i koden:

API1.TaskBarHide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...