Gå til innhold

Hvis jeg skal spille ett rollespill i høst...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lykke til med Gothic II, men ta dette fra en gammel kjenning: Prøver du ikke Beyond Divinity går du glipp av noe stort. Vil også påstå det ligner langt mer på de spillene du nevner som du har likt enn G2. ;) Riktignok synd å gå glipp av begynnelsen (Divine Divinity), men det gir mening å spille uten å ha testet DD også.

Takk for alle råd Kristian, la inn DD igjen istad, det ser ut til å fungere greit, har ikke krasjet så langt.

 

Men det jeg må si er at jeg synes det minner merksnodig om Diablo 2 da.

 

Den generelle feelingen samt skills / interface og så videre.

 

Men med det sagt så virker det verdt å fortsette på. Og musikken er jo grym!

 

Må si starten av Gothic 2 virker veldig lovende!

Lenke til kommentar
Er godt i gang med Gothic II nå. :)

 

Men nå har jeg svirret rundt i byen uten å egentlig bli

noe særlig klokere, så nå skal jeg like godt ta kvelden.

 

Hva er det jeg bør satse på da? Bow-greia? Alchemist?

 

Er det liksom noe som betaler seg mer enn annet?

Jeg valgte smeden.

Men det var et ganske vanskelig oppdrag for å få godkjennelsen av han, måtte hente ei orke øks, og orke økser finnes nemlig bare på...orker :(

Lenke til kommentar
Er det nødvendig å ha spilt baldurs gate 1 for å ha noe utbytte av 2'rn?

Siden historiene er knyttet sammen?

Ikke nødvendig. Men det anbefales på det varmeste. :yes:

Selv syntes jeg nesten BG1 var bedre enn 2'ern. Og så er det kult å følge samme rollepersoner hele veien. Og om du har ekspansjonen til BG1, Tales of the Sword Coast øker exp cap'en med ca. et level for alle classes. Noe som betyr at du kan starte et level høyere når du importerer til BG2 enn om du bare starter rett i BG2. ;)

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Er det bare meg her som synes at fight systemet til gothic er helt "ræv" ? Hvis jeg husker rett så måtte jeg trykke framover og slå knappen sammtidig for å slå, og figuren går bortover mens han slår/hakke løs på fienden, husker at det irriterte meg noe J..... og uninstallerte det med engang. Gjalt Gothic 1 og 2 ja.

 

Til trådstarten: Har du prøvd Dungeons siege + arana exp?

Lenke til kommentar
Er det bare meg her som synes at fight systemet til gothic er helt "ræv" ? Hvis jeg husker rett så måtte jeg trykke framover og slå knappen sammtidig for å slå, og figuren går bortover mens han slår/hakke løs på fienden, husker at det irriterte meg noe J..... og uninstallerte det med engang. Gjalt Gothic 1 og 2 ja.

 

Til trådstarten: Har du prøvd Dungeons siege + arana exp?

Har ikke prøvd Dungeon Siege. Men jeg har sett for meg at det ikke har fått så gode kritikker?

 

Karakteren min er level 6 i Gothic 2 nå, det spillet her rocker balla mi (ja begge to faktisk).

 

Jeg har absolutt ingen problemer med fighte-systemet. Tok litt tid i

starten med å av-vende seg tastatur-oppsettet til Dark Age of Camelot,

men nå er jeg absolutt blitt venner med Gothic 2 sitt oppsett. :)

Endret av Collapse Generation
Lenke til kommentar

Jeg vil virkelig anbefale å starte med Gothic 1 da dette gjør 2'ern så MYE fetere! Er morro når du kjenner forhistorien til spillet!

 

Hva du velger i byen er ett fett... hvem du vil bli lærling hos har lite å si. I det hele tatt er story veldig likt uansett hvilken guild du velger. Dette synes jeg er et minus.

Lenke til kommentar
[iC,04/10/2004 : 15:26]
[iC,03/10/2004 : 10:47] orke økser finnes nemlig bare på...orker :(

Neida, man kan få kjøpt ei orke øks i leiren til leiesoldatene :)

Hysj da! ;)

ligger jo ei orkeøks å slenger i ei hule på andre sida av byen, da... :p

Alle må fortelle han slike ting, slik at han skal få alt på sølv-fat! :ermm:

Og jeg måtte gjøre alt den vanskelige måten :no:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:p

Lenke til kommentar
Ja, Gothic2 er fantastisk bra. :w00t:

Vil legge til at det er mulig å spille i første person. Jeg likte faktisk det mye bedre. En smaksak, men muligheten er der ved å ordne noen ini filer i spillet. Sikkert lett å google det opp hvis du vil prøve.

Hmm jeg kunne bare trykke på en tast jeg da, så byttet jeg mellom 1. person og 3. person.

 

Liker nok best 3. person. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...