Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

speedtouch 510i - resetproblemer

Anbefalte innlegg

Hei alle guruer der ute.

Trenger virkelig hjelp her, har ikke fått det noen andre steder.

Skal sette opp et tråløst nettverk, men har støtt på problemer.

Mitt (min) speedtouch 510i modem (router) lar seg ikke resette (!!!) så jeg kommer ikke inn i den for å få endret oppsettet. (Har selvsagt satt den opp med kodeord opprinnelig, og fullstendig glemt det - alderen tynger :cool: )

Er det noen som har en god ide på hvordan jeg kan resette det, eller er det bare å skaffe seg nytt???

(Har gått til innkjøp av trådløs router og utstyr ellers til nettverket, så jeg håper dette kan la seg ordne...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjenopprett fabrikkinstillinger

Her ser du hvordan du kan gjenopprette fabrikkinstillinger (resette) ditt Thomson ADSL modem.

1. Påse at modemet er slått på

2. Skru av modemet ved å holde inne power-knappen inntil alle lys har slukket

3. Trykk hurtig en gang på power-knappen

4. Power/System-lyset vil begynne å blinke, trykk så hurtig på power knappen en gang til

5. Power/System-lyset vil lyse konstant. Etter ca. 6 sekunder begynner den å blinke igjen. Trykk da på power-knappen en siste gang

6. Modemet vil nå starte på nytt med fabrikk (opprinnelige) innstillinger

Mvh

OJ

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar

Takk for hjelp, men var det så lett så... :no:

Har prøvd dette ca. 50 ganger, men login og passord forsvinner ikke.

Har også logget meg inn med :

adsl + 1024

men da kan jeg jo ikke forandre noe.

Kommer meg også inn med dette :

start>kjør>cmd>telnet>open>10.0.0.138

men hvordan i all verden får jeg satt modemet/routeren opp som bro (bridge) etter dette?

Som du skjønner, dette kan jeg ikke... :innocent:

men håper likevel på hjelp.

Finnes der andre standard login og kodeord (ikke adsl + 1024) som tar meg inn slik at jeg kan forandre på ting?

Jeg begynner å tro at jeg ikke har lagt inn noe eget kodeord, men brukt standard, om det finnes noe.

Lenke til kommentar

Forsatt takk for at noen gidder å prøve å hjelpe meg med problemet,

det har ikke vært så mye hjelp å få hos diverse leverandører av både hardware og tjenester.

Har vært innom stort sett alle sider jeg har funnet om emnet siste 2 døgna

(nå blir frua snart tulen - tror jeg),

men enda ikke funnet noen løsning.

Har også vært innom sidene du nevner, og prøvd alt som står der, dvs alt jeg får til så lenge jeg ikke kommer inn i modemet/routeren.

Prøvde admin(d) + passord også nå nettopp, men det hjalp heller ikke.

Hadde det ikke vært for at modemet funker greit alene mot internett, så hadde vel hele speedtouch'n gått rett sørover (retninga på nærmeste vindu :) )

Kanskje noen har vært borte i problemet før...selv om supporten på online ikke hadde hørt om det. (Forstår forresten at det er et vanlig problem...)

Lenke til kommentar

Hei.

Har slitt med noe av det samme, har adsl fra Tele2. Har mitt konfigurert som et vanlig modem, men skulle hatt router funksjonen.. Hadde det vært samme leverandør og de hadde gått om hverandre skulle vi bytta...:)

Her også ser det ut som man aldri får resatt det orntlig..

Hva om vi hadde prøvd å laste inn hverandres config filer?

-Trond

Lenke til kommentar

Heisann..

Er det noen her med NGT, med THOMSON 510 ruteren som hadde orket å lagret konfigurasjonen , å mailet den til [email protected]?

Tror jeg har rotet det skikkelig til i ruteren, så vis noen kunne være kjekke og hjulpet meg litt her, så setter jeg stor pris på det :)

BTW, hva er det man egentlig skal sette opp på brukernavn og passord i rutern? (hvis noen andre som har NGT i det hele tatt får frem dette da:P) ?

Lenke til kommentar

Tok natta i går - men prøver på igjen nå.

Noen som har standard login og passord for å komme inn i dette modemet, ikke adsl/1024 altså, men noe som gjør at jeg kan endre oppsettet.

Pleier å ta vare på alle login/passord jeg bruker, men har ikke noe på dette, så jeg lurer på om det bare er satt opp med standard. (Har forstått at det skal være blankt, men det er det ikke.)

Routeren/modemet er levert fra Telefonselskapet as.

Har ikke fått svar fra dem enda. Har til og med prøvd å ringe 820 - nummeret deres, men de svarer ikke der engang.

(Kr 18,65 pr/min) :nei:

Fortsatt håpefull.......om enn litt oppgitt :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...