Gå til innhold

Hva er den beste drinken?


Anbefalte innlegg

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-07-08 18:24):

CFD

Håper de kan mixe drinker i tyrkia,min favoritt er jãgermeister og øl. :razz:

Kjetil


 

Huff , hvis jeg ikke husker feil er jãgermeister noe sånt gult og hvitt guffe som ikke smaker godt.

Spydde for første gang da jeg smakte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Mr.Hassan skrev (2002-07-09 12:47):

Hei CFD!

Jegermester smarker som hostesaft.

Heilt ok å drikke.Ikkje varm...

Men,trur ikkje eg ville (om det er det som er målet) full på jegermester.

Har ikkje fått katalogen fra Alt om bar..

Vil få bestille sour mix (prosisjonell bartender mix).



Nei det er eg ikke enig i at det smaker som hostesaft, jãgermeister er krydder brennevin, er bitter.

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ble mye Galliano shot den tiden det var pop, hadde ellers i ungdommen mye tilgang på importert sterkvare, så sprit bruken er idag redusert til ett minimum.

 

Øl er mest min greie, blir mere kos og mindre flatfyll av det. Men hvis jeg drekker sprit går det i Black Russian eller Long Island Ice Tea for det meste.

 

Smakte en litt kul shot idag, aner ikke hva den heter men here goes: 50/50 Sambuca og Bailey's, Sambuca'n i bånn.

Lenke til kommentar

Hei Sirhartge!

Veit kor mykje hostesaft (ikkje jegermester) ein kan ta med seg fra Danmark til Norge?

 

Vist ein kan ta med seg ubegrensa.Får eg komme meg til eit apotek.

 

I Danmark går det i Calsberg,6 danske kroner for 1flaske 33cl.Litt fatøl eller Ceres om resturanten/puben ikkje har noko anna.

 

Ceres er eit lokalt øl i Århus.

Går ann å drikke for å seie det slik.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-06-21 12:17, borre skrev:

Hva slags pingledrikk er Smirnoff Ice da?

Ifølge
er det jo kun 5,6% alkohol!

Ikke si at det er av typen "rusbrus"?


 

Det vell ikke rusbrus for da kunne de jo solgt det på 18års steder å det gjør de jo ikke. Men er ening med deg i at det ikke er sterkt nok.

 

Derfor når jeg er ute på byen så bestiller jeg smirnoff ice med 4 cl extra sprit (For eks. Vikingfjord) Skal love deg 4-5 sånne drinkker å du er vannvitig bra form.

 

Men den er egentlig ikke lov å selge da, men det er det ikke mange som vet. Å hvis de er sære så er det bare å kjøpe en spritshot ved siden av å blande selv.

 

Når jeg tenker etter så er det en annen ulempe også det er prisen på drinken. I norge så havner den på ca. 110 - 130 kr pr. drink.

 

Men dette er drink jeg anbefaler på det sterkeste...

Lenke til kommentar

Quote:


zuperMensch skrev (2002-08-20 00:59):

Quote:


Den 2002-08-19 21:31, Kjetil Lura skrev:

En kald pils og en jæger uten isbiter er best.


 

Nei, kutt ut med Jägermeisteren! En -1- shot går an, noe mer blir bare kvalmende.

 

Hadde du det kjekt i Tyrkia, forresten :smile:

Ble vel mye pilsing i varmen?

 

Nei, Det ble faktisk lite pils i varmen, Vann er best når det er 40 grader, Har aldri drukket så mye vann som eg gjorde i tyrkia.
Lenke til kommentar

Quote:


Cyrus skrev (2002-08-20 07:49):

Quote:


Den 2002-06-21 12:17, borre skrev:

Hva slags pingledrikk er Smirnoff Ice da?

Ifølge
er det jo kun 5,6% alkohol!

Ikke si at det er av typen "rusbrus"?


 

Det vell ikke rusbrus for da kunne de jo solgt det på 18års steder å det gjør de jo ikke. Men er ening med deg i at det ikke er sterkt nok.

 

Derfor når jeg er ute på byen så bestiller jeg smirnoff ice med 4 cl extra sprit (For eks. Vikingfjord) Skal love deg 4-5 sånne drinkker å du er vannvitig bra form.

 

Men den er egentlig ikke lov å selge da, men det er det ikke mange som vet. Å hvis de er sære så er det bare å kjøpe en spritshot ved siden av å blande selv.

 

Når jeg tenker etter så er det en annen ulempe også det er prisen på drinken. I norge så havner den på ca. 110 - 130 kr pr. drink.

 

Men dette er drink jeg anbefaler på det sterkeste...

 

Lang quote men..

Det trenger ikke være sterkt for og smake godt.

Noen folk drikker bare for og bli direkte dritings.

Sånne folk er sløve i mine øyne.

Regner ikke med at folk bryr seg ,men alikvell.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-20 22:47, CFD skrev:

Det trenger ikke være sterkt for og smake godt.

Noen folk drikker bare for og bli direkte dritings.

Sånne folk er sløve i mine øyne.

Regner ikke med at folk bryr seg ,men alikvell.


Er ening med deg idet, men det som er bra er at jeg pleier å ta et par sånne når jeg går ut fordi de smaker faktisk godt og jeg slipper å drikke 10 halvlitere for å komme i samme formen.

 

Når det gjelder å kunne styre seg ellers så blir man ganske så full, det er noen ganger som å balanserere på en knivegg :roll:

 

Men jeg skjønte ikke helt sammenhengen med at folk som drikker seg dritigs er sløve?

 

/Cyrus

Lenke til kommentar

Det kommer vell fra en gang da jeg var 16år

Nyttårsaften for1.5 år siden

 

Jeg skaffet meg noe Enlgish dry gin og skulle skaffe til noen andre også.

Når de fant ut at jeg ikke hadde så mye til dem , bare nok til og bli brisen og merke det ble de rimelig irriterte fordi de VILLE bli helt dritings ogsånt.

 

Etter manger erfaringer med noenlunde det samme konkluderer jeg med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...