Gå til innhold

Hva er den beste drinken?


Anbefalte innlegg

Er enig... I mine "yngre" dager drakk vi oss snydens fulle så vi såvidt klarte å karre oss ut fra vorspielet. I senere tid, når jeg ser folk ligge utenfor burgersjappa med en burger i neven, tilsølt med fett og ketchup, halvsovendes, eller folk i fylleslagsmål i taxikøen o.l (bevitnet slike hendelser senest sist helg), så blir jeg flau på folks vegne. Det går an å drikke seg brisen, men når man blir så full at man ikke husker noenting, så er hele kvelden bortkasta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-20 07:49, Cyrus skrev:

Quote:


Den 2002-06-21 12:17, borre skrev:

Hva slags pingledrikk er Smirnoff Ice da?

Ifølge
er det jo kun 5,6% alkohol!

Ikke si at det er av typen "rusbrus"?


 

Det vell ikke rusbrus for da kunne de jo solgt det på 18års steder å det gjør de jo ikke. Men er ening med deg i at det ikke er sterkt nok.

 

 

Jupp det er rusbrus..... Men på grunn av de nye teite sjenkereglene kan den ikke serveres på steder med øl og vin bevilgning....

 

De gamle reglene var greie å forstå: Alt drikke opp til et par og tyve prosent kunne selges på et utested med øl og vin bevilgning.

 

Så kom noen politikerførkjer og laget nye regler fordi "rusbrus er så farlig!!!!".........

 

Nå kommer det ikke ann på hvor sterk drikken er, men på hva den er basert på.

 

Er det basert på brennevin må man ha spritbelvilgning uansett styrke...

 

Er det brygget, eller fremstilt som vin kan det selges med øl&vinbevilgning.....

 

eks.

 

Rusbrus = utblandet sprit med lav prosent = spritbasert og kan kun selges med spritbevilgning.

 

Cider = vinbasert = ølbevilgning

 

Desverre dro de nye reglene med et par populere drikker på ølsteder før, med seg i dragsuget..

 

F.eks.

De aller fleste shot'ene forsvant = spritbasert.

Bailys og Kaffe (fin vinter drikk) gikk dukken fordi Bailys = sprit basert

 

Håper dette var litt oppklarende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...