melli123 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Jeg vil gjerne ha to divs ved siden av hverandre, men vet ikke hvordan. og et spørsmål til, hvordan får ma en liten svart strek på venstre og høyre side av div'en?som markerer at det er siden hvis dere skjønner... Endret 1. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 float: left; float: right; ellerno ? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 næææiii. fikk ikke det til å funke.. jeg har en #top, #middle, og en #footer, når jeg la til float: left, og right, så ble #middle, som jeg skal ha de to strekene, og #footer skyvet til venstre.,... Lenke til kommentar
martlo Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 prøv position: absolute; ...i alle div'ene, og bruk margin- til å posisjonere dem slik du vil.... svart strek, mener du border? f.eks. border-right: 1px solid #000000; Lenke til kommentar
Purify Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hvis du skal ha #middle til høyre for #header, setter du float: right; på #header og float: left; på #middle. Har i alle fall alltid gjort det slik. For å legge til svart strek på høyresiden, setter du border-right: 1px solid;. For border på venstresiden, setter du border-left: 1px solid;. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det står alt om CSS og posisjonering her. Tror første eksempelet på denne siden ligner noe du er ute etter. Hvis ikke, kunne du kanskje laget en tegning som viser hva du er ute etter? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) trenger vel ikke skrive left og right vel......... border:0 1px 0 1px solid; Endret 1. oktober 2004 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Purify Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 border:0 1px 0 1px solid; Personlig synes jeg det gir mye dårligere oversikt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 når du seier du skal ha en #top, #middle og #footer - skal dei ligge atmed kverandre? Ellers er det jo såre enkelt: <div id="top"> </div> <div id="middle"> </div> </div id="footer"> </div> Så er det lurt å legge en stor "wrap" rundt heile saken, for å kunne styre sida som "èn ting" når du skal plassere den o.l. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er ofte unødvendig å bruke float: right; i layout-sammenheng, siden spesifikasjonen spesifiserer at to element med float: left; som er etter hverandre i kildekoden, vil bli plassert helt inntil hverandre i horisontal-retningen. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) jepp, har gjort det sånn du skrev det nå. Men saken er den at jeg vil gjerne ha to divs ved siden av hverandre....sånn de ligger nå, ligger de bare under hverandre.... EDIT: ment til arve87 Endret 2. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 VgaR: Legg til float: left; på de to elementene som du vil ha ved siden av hverandre. På det neste elementet legger du til clear: left; for å forhindre at det også havner ved siden av de to andre. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 oki, skal prøve på det! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>Box</title> <style> div.content{ width: 250px; float: left; background: #ffc; } div#wrap{ width: 500px; margin: 0 auto; } </style> </head> <body> <div id="wrap"> <div class="content"><p>Lorem ipsum detes soli's overod Lorem ipsum detes soli's overod</p></div> <div class="content"><p>Lorem ipsum detes soli's overod Lorem ipsum detes soli's overod</p></div> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Da misforstod eg, tenkte liksom at du ikkje skulle ha dei atmed kverandre når id'ane det var snakk om var #top, #middle og #footer http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html Endret 2. oktober 2004 av arve87 Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg tror jeg må legge ut CSS filen jeg. #wrap { widht: 453px; margin: 0 auto; text-align: center; } #top { } #middle { width: 400px; text-align: left; background-color: #ffffff; border-right: 1px solid #000000; border-left: 1px solid #000000; float: left; } #meny { width: 53px; text-align: left; float: left; } #bottom { clear: left; } det var CSS filen for DIVene. jeg vet ikke hvor mange px menyen skulle være så jeg bare satt den som 53px; EDIT: fikk ikke lest innlegget ditt arve87 før jeg posta mitt... Endret 2. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå