McThomson Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg trenger litt hjelp her. Jeg skal installere Windows 2000 Professional og har en S-ATA disk. Det som er problemet er at jeg må laste S-ATA driverne til S-ATA kontrolleren før jeg starter selve installasjonen, men jeg har ingen diskettstasjon. Er det mulig å laste driverne fra en USB flash drive eller finnes det noen andre metoder? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Regner med at dette er likt for 200 og XP. Jeg har ikke funnet noen annen løsning på problemet enn å sette inn en diskettstasjon under installering. XenZor Lenke til kommentar
skille Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Man kan legge til driverene på install cd'n, og da slippe og trykke F6 under oppstart. Har selv gjort dette med WinXP, vil tru det er det samme med Win2000. Dette krever litt redigering av noen filer, men det lar seg gjøre.. Her er en side du kan finne litt om dette.. http://greenmachine.msfnhosting.com/READING/addraid.htm Spesifiser gjerne hvilke SATA drivere du bruker, så kan jeg prøve å hjelpe deg litt mer.. -Trond Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Takker! Dette må prøves. XenZor Lenke til kommentar
McThomson Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg har et MSI KT-4 Ultra HK med en innebygd S-ATA RAID kontroller. Kontrolleren er av type Promise FastTrack 376/378. Driveren jeg bruker er WHQL godkjent og versjonnummeret er 1.00.1.29. Jeg bruker driveren fra MSI siden Promise bare lager drivere til kontrollerkort de lager selv og ikke til kontrollere som er innebygd i hovedkort. Lenke til kommentar
skille Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Skal på jobb en tur nå, men gi meg link til de driverne, så skal jeg se om jeg får hjulpet deg... -T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå