knuthfk Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Sitter og knoter med Photoshop for første gang etter prøving/feiling metoden. Er nå lei av å prøve. Skal legge et bilde til et annet bilde. Hvordan gjør man det? Mvh Knut-Helge *Emnetittel redigert til noe litt mer beskrivende* Endret 2. oktober 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Ha begge bildene åpne. Gå til det bildet du ønsker å overføre til det andre. Høyreklikk i layers-paletten på "Background"-layeret (som skal være det eneste layeret i paletten) og velg «Duplicate layer». Fra boksen som nå kommer opp, kan du velge i en dropdown hvor layeret skal duplikeres til. Velg den andre filen. Du vil nå ha 2 layers i den andre filen, det originale bildet, og bildet du overførte. EDIT: For å veksle mellom dokumentene bruker du Window > "Bilde", eller CTRL+TAB. Endret 1. oktober 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg åpner begge bildene, og tar tak i det ene med musepekeren, holder høyre knapp nede, og drar det over i det andre bildet. Da legger det seg som et eget lag. Tommy Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Gjør det samme som Tdale. Men går først på Move knappen. Ellers må man vel holde ALT eller Ctrl nede samtidig. Lenke til kommentar
Gevency Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Gjør det samme som Tdale. Men går først på Move knappen. Ellers må man vel holde ALT eller Ctrl nede samtidig. jeg skal ha deler av flere bilder på et ark, klipper og ut, og drar over, men noen av klippene er alt for store, tar hele plassen, hvordan klarer jeg å krympe de? Lenke til kommentar
amaril Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg skal ha deler av flere bilder på et ark, klipper og ut, og drar over, men noen av klippene er alt for store, tar hele plassen, hvordan klarer jeg å krympe de? Du velger det laget du skal krympe og trykker Ctrl+t eller går inn i Edit-Free Transform. Lenke til kommentar
larole Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg sliter litt jeg også. Jeg får til å legge det ene oppå det andre, men det legger seg nøyaktig midt på det andre, hvordan kan jeg flytte litt rundt på det øverste bildet? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Sliter litt med noe ala dette, jeg vil klippe ut et ansikt fra ett bilde, og legge det inn på en annen fil. Okei, jeg klarte dette nå. Men får ikke flytta på ansiktet, forblir midt i det andre bildet! Endret 12. september 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 når du flytter ansiktet inn i det andre bildet, skal dette bli lagt som et nytt lag (layer) klikk på dette laget, slik det bli aktivt. Du skal nå kunne flytte dette ved å velge move verktøyet eller bruke piltastene på tastaturet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå