bureaucrator Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Viser til artikkelen hos Legion hardware om hvorvidt Athlon XP er i stand til å utnytte DDR333 http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=170 Er konklusjonen av denne artikkelen at hovedkort som støtter DDR333 er en blindvei (fordi de prosessorene man kan bruke på det - fortrinnsvis XP, Thoroughbred og Barton - ikke har mer enn 133 MHz) eller fremtidsrettet (siden de som kjøper hovedkort som støtter DDR333 senere kan kjøpe prosessor med 166 MHz, og således oppgradere systemet på en enkel måte? - Det er jo, slik jeg forstår, også slik at GeForce 4 ti- kortene strengt tatt trenger kraftigere prosessorer enn de som for tiden foreligger, for å uttømme sitt potensiale... jamf. anandteks CPU scaling av GeForece 4 ti-kort...) Kan noen gi et godt svar på dette? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg vil si at det er en blindvei. Helt til den tiden når det faktisk støtter DDR333 så kommer det nye HK med flere finesser og teknologi innen chipsette. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 blindvei men jeg ser heller ikke at amd har noen planer med å få fsb`en noe jeg syns de burde,spes på hammerne. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Det blir jo ikke så mye til blindvei, hvis du har planer om å OC'e noe særlig vil du jo fort kunne få 166Mhz FSB, og dermed kunne utnytte de 2.7Gb/s du har fra minnet. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 ok, så hvis man ikke har planer om å overklokke noe særlig, så kan man kanskje like gjerne satse på KT266... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Så er ikke AMD så særlig overklokkingsbart da .. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Behøver ikke å kalle det overkloking men klokking av fsb. Det er jo mange som har fått fsb`en til Athlon opp i over 200Mhz. Lenke til kommentar
Lappin Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Kjører på KT 133a og syntes det er helt ok for slike som meg som ikke overklokker :smile: Men men hadde jeg skulle kjøpt nytt hovedkort i dag, hadde det nok blitt et KT 333. Men det blir ikke aktuelt for meg og oppgradere noe system før Hammer kommer [ Denne Melding var redigert av: Lappin på 2002-05-14 20:46 ] Lenke til kommentar
jason Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 12:56, bureaucrator skrev:ok, så hvis man ikke har planer om å overklokke noe særlig, så kan man kanskje like gjerne satse på KT266... Blir litt feil å si det på den måten. 333 brikkesettet er en viderutvikling av 266A. Ikke rare utviklingen, men noe er det. Vil heller si at hvis en skal kjøpe ny pc, helt ok med 333. Hvis en allerede har 266A brikkesettet, så er det ikke de helt store gevinstene å hente ved en oppgradering. Da ville jeg heller ventet på KT400. Men hvis en ser på det hele fra en annen vinkling dvs pris, så kan jeg ikke helt forstå diskusjonen. Hovedkort basert på KT333 er bare noen kroner dyrere enn de som er basert på KT266A. Kan ikke helt se hvorfor en skal kjøpe fjorårsmodellen når en kan få årets til noenlunde samme pris. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 ja enig med jason, jeg er en av dem som oppgraderer hk i disse dager og ja jeg er klar over at det ikke er nevneverdig forskjell på 266a og 333, MEN- når du skal over klokke så stiller vel ting seg annerledes? feks cas2 ved 166 fsb? bestillte meg epox hk m raid og samsung ram. hvis det ikke kommer prosessorer med 166 fsb så vel, da har jeg jo bare en stabil maskin, men det er vel mer enn bare sannsynelig at det vil komme prosessorer med 166 fsb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå