Bloody Mess Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Du får ta turen innom websia mi en dag da (se signatur), hvis det er Source-motoren du vil lære om. Lenke til kommentar
st0lve Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan jo ta turen innom Spillmodding.no og ta en titt på guidene vi har der. ~100 guider fordelt på 13 editors. Også selvsakt et forum der du kan spørre om hjelp hvis du måtte trenge det. Lenke til kommentar
Zyndrone Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 og alt er på norsk! Lenke til kommentar
slash Skrevet 22. november 2004 Rapporter Del Skrevet 22. november 2004 www.gamasutra.com <- litt om alt www.polycount.com <- modellering/skinning www.3dbuzz.com <- modellering/animasjon www.3dtotal.com <- modellering/animasjon www.conceptart.com <- konsepttegninger og digial painting http://devcentral.iticentral.com/articles/C++/default.php <- programmering generelt www.moddb.com <- meget god plass å finne et prosjekt å joine, finne hjelp til prosjekter, og til å få vist fram sin mod. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2004 Rapporter Del Skrevet 23. november 2004 Du kan vel ikke lagre TCs til HL2 ennå, siden ikke alle programmene for å gjøre det er tilgjengelige for oss normale mennesker (tenker på texture og modeller hovedsaklig). Er ikke noe serlig innge på programmering, men har mappet til Half-Life og Counter-Strike i noen år, og har sett på Hammer til HL2, og kan du den gamle Hammer er det lett å lære seg den nye Hammer. Om du skal lage mod til Half-Life 2 trenger du å kunne litt programering ja, til å lage diverse DLL filer. Samtidig som du trenger et program til å lage textures (VTF og VTM format) og softimage|XSI for å lage modeller. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 24. november 2004 Rapporter Del Skrevet 24. november 2004 Må ha full SDK for å lage mod ja, men det skader ikke å begynne tidlig med planlegging, nok du kan gjøre nå selvom du ikke får det inn i spillet, lage textures, modeller, begynne på brettene (grunnarbeidet), lydeffekter, musikk, osv... Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 Å lage en hel mod alene hørtes tungt ut. Uansett, ikke ta alt på en gang, da risikerer du å bli fort lei. Lag heller noen maps eller modeller, så med tid og stunder får du kanskje skrapa i hop en gjeng som kan hjelpe dem med å lage en mod Enig i dette. Og siden trådstarteren (med all respekt) er helt grønn på området, så er en mod noe av det siste som bør påbegynnes. Som du skriver er maps noe annet, og det med motoren (og forsåvdit maps) bør vel kanskje helst være noe man har kjennskap til på forhånd. F.eks. jeg spiller mye Call of Duty, og har fått god oversikt over spillet, mods, og custom maps osv osv. Det ville gjøre arbeidet lettere fordi man da vet hva som er mulig og vanlig etc., selv om jeg til syvende og sist ingenlunde er kapabel til programmering. Man bør uansett ha et seriøst mål med det man vil lage. Ikke bare lage for å lage. F.eks., jeg gikk med en tanke om å lage en map til CoD, fra Norge. Dette fordi terrenget ville vært så mye mer spennende enn det kontinentale terrenget man ellers får servert. Jeg gjorde en god del research og greier, og jeg sitter fortsatt med lyst til å lage det, men må bare erkjenne at det blir en helvetes jobb for en nybegynner. C++ tør jeg ikke tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå