Gå til innhold

Hva skal til for å lage modifikasjon\spill?


Anbefalte innlegg

Som topic sier: Hva skal til for å lage modifikasjon\spill? hva programmer trenger eg for å lage modeller, texturer osv. har tenkt å begynne på noe som tar litt tid!

hvor skal eg begynne? Historien og alt det der....

*hobbyproblem*... Eg er helt ny til dette så eg trenger en god slump med råd!

hva er best, enklest? Hadde tenkt å begynne på et spill da, ikke modifikasjon

 

får eg fram noe skal de som er registrert kanskje få "betateste" det viss de vil når den tid kommer

Thanks

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke har stor peiling på programmering, så føler jeg meg relativt trygg på at det finnes et utall med tilnærmingsmåter til det å lage spill. Noen sitter med en historie de vil lage noe morsomt og kommerst ut av, mens andre har som motiv å få prøvd ut ulike teknikker, etc.

 

Du får ha lykke til.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Ja jeg kan da anbefale Unreal 04 motoren.

den er veldig brukervenlig, har ikke prøvd den enda, plannlegger og lage et eget spill sjøl :dribble: .

kan også si at 3D:Cinema 4D veldig enkelt og det billigste (av det som koster da)

Tekstur:Photoshop/Paintshop

Programmering.....ehhh Veldig lite erfaring med det så jeg vet da ikke

Men du kan glemme og lage din egen motor, det ville tatt altfor langt tid for en uerfaren.

Men jeg har testet litt med far cry, ikke mye men den er også bra men jeg trur UT2004 motoren er mer brukervennlig

Endret av Cell_v14
Lenke til kommentar

Å lage en hel mod alene hørtes tungt ut.

Selv synes jeg det er lettest å lage maps, kanskje du bør begynne i det små. Half-life er vel en av de lettere spillene å lage mods til, men den begynner jo å dra på åra.

Brukte selv å lage maps med worldcraft og jeg mener å huske den hadde en liten tutorial for å hjelpe meg å komme i gang.

Men den har vel bytta navn til hammer nå ?

 

Uansett, ikke ta alt på en gang, da risikerer du å bli fort lei. Lag heller noen maps eller modeller, så med tid og stunder får du kanskje skrapa i hop en gjeng som kan hjelpe dem med å lage en mod ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For spel produksjon, sjekk flipCode og GameDev.net. For eksempel kan du starte her og her.

 

Personlig meiner eg at du bør gløyme spel i starten. Skriv små program og liknande i c for å lære deg løkker, funksjonar og så vidare. Så kan du studere meir avanserte språk og objekt orientering. C++ er vel eit av dei vanlegaste språka å bruke til spel, og for mindre spel Java.

 

Når det gjeld moddar og spel så er det viktig å ikkje satse for høgt i starten. Det er ENORMT masse arbeid å lage ein TC (Total Conversion) som for eksempel Desert Combat, og du kan bare gløyme slike ting i starten. Lag små enkle ting for å få litt oversikt. Og viktig å ha stamina. Dei fleste er veldig entusiastiske i starten, for så å gje opp før dei er halvferdige ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...