Frozen Demon Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Før hadde jeg 50-60 grader celsius på cpuen min hele tida. Så aktiverte jeg c'n'q og plutselig så er jeg nede i 12-20 grader stabilt hele tida, og nå har dataen min stått på i ca 3 timer. Kan dette være sant eller har guru clocken min klikka helt? Jeg har en ikke-klokka amd athlon 64 socket 939 3500+ 2.2ghz. Hvis dette stemmer skal jeg for søren meg ta og klokke den opp til 5 ghz Endret 1. oktober 2004 av Frozen Demon Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Med luftkjøling? Da skal det godt gjøres å få en idletemperatur under romtemperaturen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Poenget med "Cool & quiet" er at den automatisk klokker ned prosessoren når den "idler"/bruker lite prosessorkraft. Surfer du litt og hører på mp3-er i bakgrunnen, så trenger du ikke 2.2GHz. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Ærlig talt C'n'Q setter ned CPU-frekvensen. Det er ingen revulsjonernde kjøleteknikk eller noe . Den underklokker CPU'en, ned til litt over 1GHz, når den ikke trenger mer enn det. Tror neppe du får den opp til 5GHz () fordi den er på 20 grader idle med under halvparten av ressursene tilgjenglige... Hvis du har 12-20C () på 1,1GHz, og 50-60C på 2,2GHz.. hva har du da på 3,3GHz? You do the math. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå