aurstad Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg spør bare av ren nysgjerrighet, jeg tenker ikke å fixe noe slikt men jeg bare begynte å lure.. Er det mulig å lage en partisjon som deler 2 forskjellige harddisker? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 ja :smile: hakke satt meg inn i det skikkelig tydeligvis, kan noen fortelle? Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Er det noen som vet hvordan software-raid fungerer, og hvilke programmer som trengs i f.eks. WinXP Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hmm... Mener bestemt at jeg leste en artikkel om softwareraid under Windows 2000 på http://www.tomshardware.com for mange måneder siden. Regner med det samme gjelder for Windows XP... Hvis ikke så er jo software raid i linux superenkelt å sette opp da :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Software raid kan kjøres under win2k og winxp, søk litt på nettet så finner du nok svar. SW RAID skal være like bra som hardware raid. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 02:48, aurstad skrev:ja :smile:hakke satt meg inn i det skikkelig tydeligvis,kan noen fortelle? Gidder noen eller? Lenke til kommentar
baldytheman Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Selvfølgelig gidder vi :wink: Jeg har engelsk utgave av Windows XP - så ord og uttrykk kan nok variere litt. Men likevel. Windows XP har støtte for disse tingene, uten at du behøver å rote med annen software eller hardware. Hvis ikke jeg husker feil, kalles det for "dynamiske disker" i den norske versjonen av XP. I min engelske, så går jeg til Start-menyen, Programmer, Administrative Tools, og åpner Computer Management. Der finner du Disk Management, og derfra kan du gjøre det du spør om. Det krever riktignok at du har en disk for OS og 2 andre som du vil "samle" til 1. Men - det funker. Faktisk veldig bra. Kan anbefales for alle som har behov for noe slikt. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 ahh artig :smile: Da lærte jeg noe idag oxo Noen nevnte RAID her, er det dette RAID går ut på eller? [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-05-14 04:48 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Er en fordel med to liker disker. Ved å blande f.eks en 20 og en 30, så vil du tape 10 på den ene disken.. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Det er riktig om du tenker Raid. Men du behøver ikke å tape noe plass, det er mulig å lage en stor dynamisk disk med alle partisjonene dine hvis du bruker Win2k / XP. Et slikt volum er kun for å samle disk plass ikke for å få paritet eller noen ytelses økning. Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Det er og mulig og mounte en disk som nfts folder... Da kommer disken opp en som katalog hvor du måtte ønske den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå