Rubex Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg klarte altså det utrolige. Eller rettere sagt mamma klarte det. Å vaske min SE T630 i vaskemaskinen i lag med buksene mine. Da jeg tok den ut igjen lot jeg den ligge i 2 uker for at allt skulle tørke helt. Alikevel gikk det ikke an å slå den på. Da lurer jeg på om jeg får det igjen på garantien? Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Garantien dekker ikke fuktskade. Men derimot hvis du har forsikring burde denne dekke dette. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Forsikring har jeg desverre ikke Men da jeg leverte den inn til elkjøp, sa jeg ingenting om fuktskade. Kan de da finne ut at det er det som har skjedd med den, eller er det en liten sjangse for at de reparerer den for meg? Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 De finner det nok ut og ringer da til deg og spør om de skal reparere den. Vet ikke hvor mye det koster men..... Hvis/når de finner det ut tar de kontakt med deg og forteller hva som er feil og hvor mye det vil koste å reparere. Men hvis det ikke er fuktskade går det på garantien. Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 De finner det nok ut og ringer da til deg og spør om de skal reparere den. Vet ikke hvor mye det koster men..... Hvis/når de finner det ut tar de kontakt med deg og forteller hva som er feil og hvor mye det vil koste å reparere. Men hvis det ikke er fuktskade går det på garantien. Verkstedet finner garantert ut at telefonen er fuktskadet. Det morsomme her er at du nå har satt deg selv i en situasjon som kan gi følgende utgang: - Du får tilbud om å reparere telefonen til en gitt sum - Du får tilbud om at verkstedet beholder telefonen fordi den er fuktskadet. Dette koster ingenting. - Du velger å ta tilbake telefonen uten å reparere den. Det koster 290 + mva. Så, med mindre dem skal beholde telefonen koster dette deg penger. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg ser ikke noe poeng i å beholde telefonen dersom den er fuktskadet. Jeg gidder heller ikke å betale noe for å få den reparert. Min lokale elektro butikk har for tiden ett godt tilbud på denne telefonen. 1300 uten abb. eller binding. Så eneste grunnen til innlevering er at jeg håpet på å få den gratis igjen reparert..... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 De finner ut at den er fuktskadet ja, de scanner den og gjør forskjellige tester på den, men 1299 kr. er jo en bra pris da.. ville kjøpt en ny en jeg! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fuktskader er ganske lette å sjå. Svidde kretser viss telefonen var på. Misfarging på sjølve kretskort. Irr på kobberkontaktene. Trur nok dei oppdager det. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fikk faktisk reparert en 3330 på garantien, det var en fuktskade Overlevde ikke vinterøvelsen Lenke til kommentar
V_V Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hadde vært glad om jeg hadde hatt den mobilen i vaskemaskinen....!! Håper du får en ny!! Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det samme skjedde med min Siemens A50, men den overlevde! Ringte til elkjøpog spurte om garantien også gjaldt fukt skader, og de sa at jeg kunne få et nytt eksemplar! da var den kun 5 dager gammel Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Synes det er ille at folk skryter over at dei har fått ting på garanti som skyldes deira eigen idioti. Svindel er vel ein vanleg ord for slikt. JanEirik Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Synes det er ille at folk skryter over at dei har fått ting på garanti som skyldes deira eigen idioti.Svindel er vel ein vanleg ord for slikt. JanEirik Det er jo ikke svindel dersom man får igjenn på garantien, selv om det er vannskade. Butikkene burde benytte seg av metoder der de garanterer seg at man skal få en skade igjen eller ikke.... Dersom roter og gir igjen et produkt på garantien som egentlig ikke dekkes der, så er det deres problem....... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Å ta kreve eit produkt reparert/erstatningsprodukt der skaden er påført av brukar sjølv, og det er ingen forsikringsavtale som er inngått for slike skader, er det svindel å prøve å få produsenten/selgaren til å reparere det skadde produktet. Grovt sett kan det samanlikanst med å kræsje sin eigen bil for å så melde den stjålet slik at reperasjonen av bilen vil gå på forsikringa uten bonustap. Som ein siste replikk, det er oss andre som må betale for at andre utnytter/misbruker systemet. Derfor kaller eg ei slik lita sak for svindel. JanEirik Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Å ta kreve eit produkt reparert/erstatningsprodukt der skaden er påført av brukar sjølv, og det er ingen forsikringsavtale som er inngått for slike skader, er det svindel å prøve å få produsenten/selgaren til å reparere det skadde produktet.Grovt sett kan det samanlikanst med å kræsje sin eigen bil for å så melde den stjålet slik at reperasjonen av bilen vil gå på forsikringa uten bonustap. Som ein siste replikk, det er oss andre som må betale for at andre utnytter/misbruker systemet. Derfor kaller eg ei slik lita sak for svindel. JanEirik Jeg har ikke fuktskadet denne mobilen med vilje.... Da hele poenget med forsikring er at man skal få dekket utgifter dersom uhellet er ute, er det bare rett og rimelig at jeg levererte den inn til reperasjon Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Å ta kreve eit produkt reparert/erstatningsprodukt der skaden er påført av brukar sjølv, og det er ingen forsikringsavtale som er inngått for slike skader, er det svindel å prøve å få produsenten/selgaren til å reparere det skadde produktet.Grovt sett kan det samanlikanst med å kræsje sin eigen bil for å så melde den stjålet slik at reperasjonen av bilen vil gå på forsikringa uten bonustap. Som ein siste replikk, det er oss andre som må betale for at andre utnytter/misbruker systemet. Derfor kaller eg ei slik lita sak for svindel. JanEirik Jeg har ikke fuktskadet denne mobilen med vilje.... Da hele poenget med forsikring er at man skal få dekket utgifter dersom uhellet er ute, er det bare rett og rimelig at jeg levererte den inn til reperasjon det er en forskjell mellom et produkt som ikke tåler vanlig bruk og en som havner i vaskemaskinen. en telefon i vaskemaskinen havner under uaktsomhet, og hvis du da prøver å få en ny telefon ved å holde unna informasjon så begår du svik, noe som i dag vil tilsvare bedrageri/svindel en telefon som ligger i lommen og det regner ute, og som en følge dør. Der er det mer rimelig at den kan byttes. Endret 10. oktober 2004 av Christian86 Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Greit..greit..... Samme om det er svindel eller ikke. Jeg håper nå på det beste anyways.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå