Gå til innhold

VGA Silencer ATI 4, bra kjøler?

sindre1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har den på mitt sapphire x800pro vivo @ XT PE.

Ett problem jeg har, er at viften IKKE takler å kjøre på noe annet enn full hastighet. Om du så kjører den på 95%, så lager den en grusom skranglelyd...

Vet ikke om dette gjelder bare min, men det var irriterende.

Ett pluss er at den slett ikke bråker så alt for mye på full hastighet (2000RPM), men jeg hører den..

Den kjøler bra, jeg har idle-temp på 30 grader og 55 grader på load.

Edit: vær forsiktig med bakplaten, og sjekk om den er bøyd før du monterer. Min var bøyd, og til min forskrekkelse bøyde hele platen seg bare jeg tok i littegrann for å rette den til igjen. Jeg fikk bøyd den til igjen siden den er så myk, men vær forsiktig med den ;)

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Har den på mitt sapphire x800pro vivo @ XT PE.

Ett problem jeg har, er at viften IKKE takler å kjøre på noe annet enn full hastighet. Om du så kjører den på 95%, så lager den en grusom skranglelyd...

Vet ikke om dette gjelder bare min, men det var irriterende.

Ett pluss er at den slett ikke bråker så alt for mye på full hastighet (2000RPM), men jeg hører den..

Den kjøler bra, jeg har idle-temp på 30 grader og 55 grader på load.

Edit: vær forsiktig med bakplaten, og sjekk om den er bøyd før du monterer. Min var bøyd, og til min forskrekkelse bøyde hele platen seg bare jeg tok i littegrann for å rette den til igjen. Jeg fikk bøyd den til igjen siden den er så myk, men vær forsiktig med den ;)

Min ATI silencer 4 har ikke det problemet. Den er lydløs på 50% speed.

Kjølingen er meget effektiv, mer enn 10 grader under standardkjøleren. Har moddet kortet mitt til 16 pipelines og det ble for varmt under load før (ca 72 grader). Kommer ikke over 60 nå.

CD

Lenke til kommentar
Ok. Så jeg kan relativt tryggt flashe til 16 pipelines og kjøre på 520/560 med denne kjøleren?

Finnes det i hele tatt noen bedre kjøler til x800?

Er denne kjøleren den samme som sitter på Hightech sine IceQ II kort?

Om korter klarer hastigheten, så holder kjøleren kortet ditt kaldt ja.

Tror ikke det finnes noen bedre kjøler nei, og ja, det er samme kjøler som på iceQ og toxic kortene.

Lenke til kommentar

Har en ATI Silencer 3 montert på R9800Pro 128mb . Synes den bråker ørlite for mye.

Er litt overrasket over at luftstrømmen gjennom den er så lav, knapt følbart i "utblåsningen". Men det spiller jo ingen rolle så lenge den kjøler brukbart.

Synes viften min har begynt å "knatre" ørlite i det siste, men etter min behandling av kjøleren kan jeg vel bare glemme garanti og liggnende :p

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Har en ATI Silencer 3 montert på R9800Pro 128mb . Synes den bråker ørlite for mye.

Er litt overrasket over at luftstrømmen gjennom den er så lav, knapt følbart i "utblåsningen". Men det spiller jo ingen rolle så lenge den kjøler brukbart.

Synes viften min har begynt å "knatre" ørlite i det siste, men etter min behandling av kjøleren kan jeg vel bare glemme garanti og liggnende :p

Om det er samme knatring som er på min, tror jeg det er en fabrikasjonsfeil eller noe. Min har vært slik fra første dag. Jeg må bruke ATItool, og tvinge viften til 100% for at knatringen skal forsvinne..

Må vel makke til en retur snart.. huff.. bytte til orginalkjøler og dritt :(

Jeg får ikke til å laste ned returskjema fra siden til 3Dfxcool heller :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...