Gå til innhold

Bytte 3,2nw mot 3,2prescott?

tbend

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal kjøpe maskin, han kjøper intel, og om jeg vil kjøper han en 3,2prescott som han bytter med meg;mot en 3,2nw pga varmen, jeg har ikke varmeproblemer og kommer neppe til å få det!

Har klokka min til 3,62 nå, å det er max av det jeg klarer stabilt, uansett volt!

Klarer jeg å få en 3,2 prescott lengre? (han skal ikke klokke) :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville beholdt den NW'en :) NW klokker like så bra som Prescott, men med lavere temperaturer. Etter at Prescott kom og NW ble borte så er NW nesten blitt et samleobjekt, så du kan sikkert få god pris for den NW'ed din :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Er vel heller ingen garanti for at du kommer spesielt høyere med en prescott...

Jeg ville uansett holdt meg til NW cpu'en.

Systemet mitt "kokte" når jeg brukte prescHOTT'n, hovedkortet blir mye varmere grunnet den økte mengden strøm som går gjennom osv osv.

Men det er din beslutning.

Lenke til kommentar

Jes, men har vannkjøling så det ekke nå problem, ligger ca 2grader over romtemp på full load klokket, så skulle ikke være no problem. Vet at målerne er rett, siden jeg hadde viftekjøling før å da var verdiene helt anneledes!

Lenke til kommentar
Jes, men har vannkjøling så det ekke nå problem, ligger ca 2grader over romtemp på full load klokket

:roll: Asus kort formoder jeg :p

Temperatur økningen her northwood kontra prescott ble som følger :

Idle : 12 grader

Load : 16 grader

(om det skulle være tvil, så var det prescott, og økning i grader)

Dette med vannkjøling !

Lenke til kommentar
Jes, men har vannkjøling så det ekke nå problem, ligger ca 2grader over romtemp på full load klokket, så skulle ikke være no problem. Vet at målerne er rett, siden jeg hadde viftekjøling før å da var verdiene helt anneledes!

2 grader over luft temp med vannkjøling er noe jeg har vanskelig for å tro :)

Prescott ligger over 100W max, mens NW ligger rundt 80 hvis jeg husker riktig

Ved 2,4 GHz, 1,4 Vcore, la prosessoren seg på mellom 17 og 18°C Idle med 26°C romtemperatur. Dette er faktisk hele 22°C over hva en standard 2,4C GHz Northwood gjør i samme oppsettet.

Fra overklokking.no med peltier/vann

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Okkey, holder meg til NWen jeg, om jeg kanskje blir å få problemer!

Tror nok du kommer til å være fornøyd med den.

Lånte en prescott av en kompis, men den laget sinnsyke mengder med varme

-> kaste tilbake til kompisen :yes:

Skal du absolutt bytte cpu, finn heller en Northwood med god stepping som klokker bra (på bruktmarkedet?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...