the_ruthless Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei, alle sammen. Etter at jeg installerte SP2 (WinXpPro Engelsk), har ikke PC'en min vært den samme. Det endte med at jeg avinstallerte SP2, uten at det hadde noen effekt. Men det var altså etter installasjonen at det hele begynte. Instant-reboots. Uten forvarsel overhodet. Ingen spesiell økt load eller noe slikt. Jeg kan f.eks. høre på en CD med PC'en (og ingenting annet) i 30 minutters tid, og så plutselig rebooter den! Og ved høyt volum (på forsterker'n) har lydkortet hatt en tendens til å gi fra seg en svært sjenerende "pipe"-lyd, sammenhengende. Denne blir borte når jeg trykker "mute", så jeg tviler på at det har noe med forsterker'n å gjøre. Instant-reboots og pipelyd når jeg ser film (høyt volum) er svært kjedelig. Noen kreative løsninger og tips? Har en AMD XP1600+ på et Via KT266A-hovedkort og et Terratec Aureon 7.1 Space-lydkort. Ganske gammel maskin, MAO, og fryktelig merkelig at den plutselig skulle ønske å oppføre seg usaklig. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg er faktisk så desperat/lei at jeg vurderer å installere SP2 igjen... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 1. om du tar en titt i eventloggen kan du kanskje få noen tips til hva som kan forårsake dette (les : røde kryss o.l.) Bruk av eventloggen / hendelseslisten finner du nok dersom du gjør ett søk her på fourmet (dersom du ikke vet hvordan det fungerer) 2. Kan være minnefeil dersom det ikke er punkt 1. Last ned memtest for å sjekke minnet : http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 1.) Event-Log'en forteller meg ikke spesielt mange ting jeg forstår. Jeg kan dog seff klippe og lime litt til deg, om du vil. 2.) Jeg har brukt denne RAM'en i to år. Jeg har ikke kødda i maskina siden noen uker før jeg installerte SP2, og RAM'en har vært urørt i all den tid den har vært installert... Men kan sjekke. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 1. du kan poste inn hva som står bak de røde kryssene, evt søke på http://support.microsoft.com etter det som står der. 2. Vel, RAM kan og dø, så det er verd ett forsøk (elimineringsmetode). Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 1.) Fine røde kryssene. System-log'en. DCOM: "Access denied attempting to launch a DCOM Server using DefaultLaunchPermssion. The server is: {00020906-0000-0000-C000-000000000046} The user is Unavailable/Unavailable, SID=Unavailable." Information - SNMP: "The SNMP Service has started successfully." IPNATHELP: "The Network Address Translator (NAT) was unable to request an operation of the kernel-mode translation module. This may indicate misconfiguration, insufficient resources, or an internal error. The data is the error code." pluss en til av den. System error: "Error code 0000001a, parameter1 00041785, parameter2 c0c00000, parameter3 00024b33, parameter4 00000000." Dette er en "Information - Save dump"-beskjed som inntreffer noen sekunder før tingene over skjer: "The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000001a (0x00041785, 0xc0c00000, 0x00024b33, 0x00000000). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini100104-02.dmp." 2.) Skal, som sagt, sjekke. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 2.) 403757 feil, eller noe sånt. Dette betyr noe sånt som at jeg må øse-pøse ut penger for ny RAM, sant..? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 2.) 403757 feil, eller noe sånt. Dette betyr noe sånt som at jeg må øse-pøse ut penger for ny RAM, sant..? *host* Ikke helt usannsynlig desverre.... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 "Life. Don't talk to me about life. I know everything about it." - Marvin, Hitchhiker's Guide To The Galaxy. Så. TwinMos-RAM'en min har vel en ganske heftig garanti, om jeg ikke husker feil... Så var det vel å prøve og finne kvitteringene... (Eller holder det at webshop'en har meg i systemet sitt, og kan se at jeg har bestilt den RAM'en hos dem?) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det kommer litt an på hvilken webshop du har kjøpt de hos. Har sendt i retur til komplett og mpx, der har de deg i systemet, og du søker retur via hjemmesidene (etter at du har logget deg inn) Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har du kjørt et program for å teste ram'en, isåfall hvilket? Var feil 403757 fra dette ramtest programmet? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 ville testet med memtester, da får du ganske fort vite om det er ramfeil. Du kan bruke denne : http://hcidesign.com/memtest Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 balleklorin og Guffen Duck : Har dere lest litt lenger opp i tråden, så ville dere nok skjønt at han har testet med http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 balleklorin og Guffen Duck : Har dere lest litt lenger opp i tråden, så ville dere nok skjønt at han har testet med http://www.memtest86.com/ Beklager det da, men hvor står det? Har lest posten nøye flere ganger, mulig jeg er litt blind i dag? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kan skjønne at det virker litt Uoversiktelig. Hvis du ser lenger opp så ser du at vi tar for oss ting punktvis, så da vil du nok skjønne hva det dreier seg om 2. Vel, RAM kan og dø, så det er verd ett forsøk (elimineringsmetode). 2.) 403757 feil, eller noe sånt. Dette betyr noe sånt som at jeg må øse-pøse ut penger for ny RAM, sant..? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Da forstod jeg det også Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Vel. Det viste seg at bare 512MB-brikken var død... Så. Nå kjører jeg på hele 256MB RAM, noe jeg ikke har gjort siden 2002 eller noe. Det føles litt merkelig. Tror ikke jeg gidder å starte MaxPayne2, nei. Kanskje jeg skaffer meg en ny brikke ved neste lønning eller noe slikt. Tusen takk for hjelpa. (Om noen har en Apacer 266MHz CL2 DDR-brikke til overs som de kan sende hit, blir jeg lykkelig. PM gjerne.) Lenke til kommentar
Anime_king Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 ok, jeg vet dette er en gammel thread. men jeg har akkurat det samme problemet. Du har ikke tilfeldigvis funnet løsningen? feilen er som du viste i en tidligere post :"The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000001a (0x00041785, 0xc0c00000, 0x00024b33, 0x00000000). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini100104-02.dmp." men jeg vet ikke hva som er årsaken til denne. du sa du har AMD. noe jeg har sett at alle som har dette problemet også har. du sa ikke noe im grafikk kort... men jeg gjetter på at du har et Geforce?? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Lag deg en ny post der du forklarer problemet, og poster hardware. Post i windows kategorien under programvare. Lenke til kommentar
enl Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvordan er det med CPU og GPU-vifter da? I februar hadde jeg problemer med at serveren min likte å reboote uten noen spesiell grunn. I eventlog'en stod det bare at systemavsluttningen da og da var uventet, ikke noe annet. Så jeg tok like godt turen ned i kjelleren for å se til serveren; sjekket temp på disker CPU...og grafikkort. Viften på det stakkars GF3 TI500-kortet hadde stoppet, og jeg brant meg på kjøleribba når jeg streifet det Byttet det ut med et gammelt Matrox PCI-kort, og problemene forsvant som dugg for sola Varme, og som nevnt tidligere i tråden, RAM, er hyppige årsaker til slikt. Lykke til med feilsøkingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå