Gå til innhold

hjelp til kjøp av kabinett

Anbefalte innlegg

Hei

Kunne tenke meg nytt kabinett da jeg sitter på et Dell dimension kabinett. Det jeg trenger er god luftflyt og endel hardiskplasser. Skader ikke om det ser bra ut heller. Det må være inkl. PSU på minimum 350w. og en MAXpris på 1600kr.

Et siste spørsmål. Er det noen problemer med å skifte fra Dell kabinetter?

Mvh Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ang. bigtower synes jeg det er greit å slippe å skifte på så lang tid som mulig. Et bigtower har jo faktisk flere muligheter enn et midi. Det er jo også relativt lik pris på big og midi, og størrelsen skulle ikke gjøre meg noe. Er det noen andre negative sider med et bigtower da (enn at det er stort utenpå altså)?

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer det alltid en eller annen drassendes med et lian li kabinettet på sånne spørsmål, han sa maks 1600kr inkl PSU og det kabinettet der ligger 100kr+ over maks prisen hans uten PSU.. les hva han skriver :hmm:

Jeg syns selv at Thermaltake har endel kabinetter med bra utseende, enig med krister461 om at Tsunami er et knall kabinett..

Chieftech Big Tower er SVÆRE! TUNGE! men det har igjen sine fordeler i tilsvarende mye mer plass også. Jeg vil etter mine traumatiske erfaringer med det kabinettet ikke anbefale det. (tenker da på bæring til fra lan/kompiser)

Et chieftech midi holder i massevis til normal bruk spør du meg, og er du først nede på midi størrelsen så finns det idag drøssevis med alternativ til Chieftech som ser bedre ut..

Lenke til kommentar

Et lite råd..

Sjekk det dell kabinettet ditt nøye..

Hvordan kobles power og reset knapp til??

Jeg hadde en Dell Dimenson 4400, og der kunne jeg ikke bytte kabinett eller hovedkort.. Dell`s løsninger er ikke altid helt standard.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Et lite råd..

Sjekk det dell kabinettet ditt nøye..

Hvordan kobles power og reset knapp til??

Jeg hadde en Dell Dimenson 4400, og der kunne jeg ikke bytte kabinett eller hovedkort..  Dell`s løsninger er ikke altid helt standard.. :thumbdown:

Stemmer ;) Dell har den ideen om å kapre mest mulig kunder med å lage slike komponenter som ikke passer til andre typer kabinett, HK osv.

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Glemte å si det at jeg har et micro-ATX HK. Så fremt det ikke finnes et bra socket 478 med ATX snitt for de resterende 600kronene så må jeg jo inrømme at jeg sliter litt.

Audun

Det er ingen problemer med å bruke et m-atx-hovedkort i et ATX-kabinett. Eneste "problemet" blir at hovedkortet ser lite og stakkarslig ut i det store, fæle kabinettet ditt.

Chieftec er billig og bra, holder i lange baner for folk som ikke forventer så utrolig mye av kabinettet sitt. Jeg har hatt Chieftec BX-02 i snart to år, og begynner å bli lei, for jeg tror mye av harddiskvibrasjoner fanges opp av kabinettet og forsterkes. PSU kan nok også bråke litt. Jeg kommer snart til å gå over til f.eks Lian Li.

Men jeg kan likevel anbefale Chieftec, pga. god brukervennlighet, kvalitet og pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...