Gå til innhold

Forbrukerrapporten advarer mot N 6230

Anbefalte innlegg

Det virker som om Forbrukermyndighetene skal ta drepen på Nokia 6230`s gode

rykte !

Selv synes jeg at testen virker vel brutal, og at den er misvisende, da enkle telefoner med lite som gan gå i stykker, naturligvis gjør det bra.

Avanserte Proff telefoner med mye elektronikk gjør det naturligvis dårligere.

At en mobil skal tåle såpass mye fuktighet, samt tåle fall i metallplate fra 80cm (nesten en meter) 50 ganger er helt rått !

Hva mener dere ?

Erfaringer ?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=110254

http://forbrukerportalen.no/ona/Tester/200...ikasjon_view.pt

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testene i Forbrukerrapporten (FR) kan tas med en klype salt. Jeg har lest flere mobiltester der, og de er ikke nødvendigvis på linje med virkeligheten. Blant annet deler de ut gode karakterer for batteri i hytt og pine vær. Videre er det ofte overraskende hvilke telefoner som kommer best ut.

Deltok for en tid tilbake i en debatt i et nyhetsforum, etter en FR-test av mobiler, og det manglet ikke på punkter der testresultatene ble tilbakevist eller trukket i sterk tvil.

Jeg tror ikke 6230 er så dårlig som testene skal ha det til. Jeg har ikke selv erfaring med fukt eller tøff behandling av mobiler. Problemet på 6230 har heller vært programvarefeil, men på nyere partier skulle forhåpentligvis dette være bedret.

À propos FR: Jeg kjøpte en gang en kaffetrakter hos Expert. Selgeren sa at den var blitt best i test i FR. Jeg hadde tilfeldigvis nummeret hjemme, og kunne konstatere at selgeren hadde helt rett. MEN! Da jeg finleste testen, sto det at de ikke hadde tatt hensyn til smaken. Kun hvilke forutsetninger trakteren hadde for å lage god kaffe. Det ferdige produkt, kaffen, er da for f*** vesentlig! Selv om smaken er som baken, ville jo et testpanel kunne avgjort om det ferdige produkt holdt mål. Jeg har aldri vært fornøyd med denne trakteren, for jeg har kjent bedre kaffe enn det den klarte å lage, testvinneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...