Gå til innhold

OCZ Premier er virkelig dårlig?

hifiking

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 2x512 MB DDR PC3200 OCZ Premier minne. Disse klarer ikke å bli klokket noe som helst. Mitt gamle DELL minne klarte de samme innstillingene i BIOS glatt. Kjørte DELL minne i 464 mhz. For å kunne klokke OCZ noe som helst må jeg sette CAS på 3 i stedet for 2.5, og da får jeg maks 440 mhz ut av de. Er de virkelig så dårlige, eller gjør jeg noe feil. Kjører de på 2,9 V og kab temp er ca 26. Har ABIT IC7-MAX3 hk.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om OCZ skal være bra betyr ikke det av "billigminnet" deres overklokker noe særlig. Sånn er det hos alle produsenter.

Men du kan ha være veldig uheldig og fått noen elendige brikker...

Er jo ingen garanti for at de skal klare å kjøre på mer enn spesifiserte hastigheter uansett...

Lenke til kommentar
Selv om OCZ skal være bra betyr ikke det av "billigminnet" deres overklokker noe særlig. Sånn er det hos alle produsenter.

Men du kan ha være veldig uheldig og fått noen elendige brikker...

Er jo ingen garanti for at de skal klare å kjøre på mer enn spesifiserte hastigheter uansett...

Premier er rett og slett OCZ's value minne med CAS 2.5 :) Og som jeg sa over så er 440MHz riktig så bra for "billigram" ;)

Mine twinmos 3200 greier 230 FBS på 2.8volt.

Var da svært lite overklokkingsvennlige brikkene dine ermm.gif

Overklokking på ram kan variere rimelig mye. Man kan være heldig å få billige brikker som klokker bra, eller så kan man få brikker som knapt klarer default hastighet.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Så jeg burde bruke angrefristen å sende de tilbake? Jeg synes ikke det var noe billigram, trodde det skulle være bra jeg. Kan kjøpe noname og få mye bedre ytelse? Premier er jo ikke den dårligste serien til OCZ? Hvor dårlig er da den dårligste serien? Hva skal jeg kjøpe da om jeg skal overklokke? Har 512 MB pc 3200 nå fra DELL som knuser OCZ. Trenger 512 til, 2*256..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...