Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg driver å sniffer litt på et vannkjølt system (og et bedre kabinett også!). OiK Cool Tower Har sett litt på det ovennevnte systemet, og det virker jo litt forlokkende. Chieftec/Alienware kabinett med ferdig montert vannkjøling (bra for late mennesker som meg :wink: ) Er dette et bra alternativ? Jeg er lei av en PC som høres ut som en F-16, men har aldri prøvd meg på vannkjøling. Er det bedre/billigere å lage/bygge selv eller er dette et bra alternativ? (er det vanskelig å lage et vannkjølingssystem selv?) Og; er det verdt pengene og ta med de 2 oppgraderingspakkene? Er PSU'en (Sirtec) stillegående? Litt kult vil det jo være! Kjøpe meg en orig. Chieftec dør med plexi og kald katode i tillegg, og voila: et kult kabinett med vannkjøling, uten masse jobbing! (ja jeg er lat! :wink: ) [ Denne Melding var redigert av: mjau på 2002-05-14 01:21 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Dårlig og dyrt. Setteet kom dårlig ut i testen Lenke til kommentar
Novec Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 10:12, Bøgge Bakken skrev:Dårlig og dyrt. Setteet kom dårlig ut i testen Bøgge har forsåvidt rett - FlatFlow er ikke så mye å hoppe i taket for. Om du oppgraderer til Innovatek rev. 3.0 blokka, og gjerne setter på ei vifte til på radiatoren, blir det derimot skikkelig futt i det. Det er fortsatt litt igjen til AMD Pro Water Kit, så det spørs hvor mye det betyr å få det ferdig montert. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Litt av sjarmen med oc erå lage det meste selv da. :smile: Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Ok, OiK blir det nok ikke. Men hos microplex fant jeg jo en annen variant, nemlig dette Koolance tower med vannkjøling Det ser jo greit ut? Er også et Chieftec kabinett, og på Koolance sine sider kunne du få det i sort og med ferdig vindu. Hvis jeg nå skulle bygge sammen et system selv: -Hvilke kabinetter anbefaler dere? Hvilke er det god plass i/passer til vannkjøling? -Hva må jeg ha? Virker som ganske mye...pumper, radiatorer, vanntanker, slanger, koblinger, vannblokk etc etc... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Det er ikke så veldig bra det heller men det er vel bedre en oik sitt. Fordelem med det towere er at montering er veldig enkel og montere og man får kjøt ferdige blokker som passer. Radiatoren er veldig dårlig laget. den bruker 80mm vifter og disse bråker mye mer om den hadde vert tilbassa til 120mm vifter. Var jeg deg ville jeg ha bygd det selv. kjøpt deg et passende tower. og kjøpt noe bra og billige blokk(er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå