Gå til innhold

styring av vifter, med hva?

chma

Anbefalte innlegg

Hva slags type vifte styring bør jeg velge for fløgende oppsett, det jeg ønsker er å kunne skru av/ned viftene når jeg eks skal la PC-en stå og dure hele dagen eller om natta:

2 x Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A)

1 x Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A)

1 x Papst vifte, 41m³/time, 35 dB(A)

Ikke digital doc den har litt for mye dill dall som jeg ikke trenger, en enkel en er det jeg vil ha, men bør jeg skaffe meg en med brytere eller en med skru brytere?

Vet noen hvor langt ut brytenre i begge tilfeller vil stå ut av platen de blir montert på ?

Det spiller ikke så stor rolle med prisen.

mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i dag Papst 80mm 79m3 37db som trykker inn via filter. Selv med rheostat bråker den ubehagelig. For å trekke ut bruker jeg en Biltema 80mm vifte som trekker like mye strøm som førstnevnte. Tror i utgangspunktet at Biltema-vifta ikke bråker nevneverdig, men jeg er "velsignet" med et FAN2 uttak som ikke gir mer enn 8,5v.

(Psdata var ikke i stand til å forstå at dette var feil da jeg reklamerte, HK var ikke sånn fra begynelsen av. I allefall ble jeg lei av å krangle. Tips mottas med takk.)

Jeg skal bytte ut Papst-vifta til fordel for den svakeste Papst 120mm vifta og 50 ohms rheostat.

Kan ta bilde av kabinettet med rheostaten montert i blinde-dekselet til den ledige 3,5" åpningen hvis du lurer på utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...