Gå til innhold

CPU vifte går max hele tiden - asus p4s800


Raggie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har et lite problem med viften min, den går hele tiden på full hastighet uansett hva pc'n driver med, noe som bråker unødvendig mye...

 

Jeg har lett etter en instilling i bios, men kan ike finne noe som kan stille på dette, er det ikke meningen at viften skal stille seg etter behovet ?

 

Jeg har et asus p4s800 hovedkort og en p4 2.8 ghz prosessor. Bios er oppdatert og jeg har søkt både her på forumet og googlet, men kan ikke finne noen løsning...

 

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har kobla vifta på hovedkortet siden du leter etter innstillinger i bios.

Er det riktig at det hovedkortet har thermal trotteling på vifteutgangen, eller er det thermal throtteling på FSB istedenfor?

Et det så at du har thermal trotteling på vifteutgangen så kan det enten være at CPU tempen er høy forde CPU genererer mere varme en kjøleren kan kjøle ned eller at kjøleribben er full av støv slik at den kjøler dårlig.

Jeg har brukt temperaturstyrt vifte i 2 år og turtallet på vifta på idle øker ettersom det blir mere og mere støv i kjøleren, til slutt går den på fult hele tiden inntil den blir rengjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...