Gå til innhold

Celeron D vs Amd Sempron! :)

el_salvad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, bedre er bedre er det ikke?  :thumbup: Men skal ikke krangle mer om det. Ser ut som Celeron D 340 er den "beste" lavpris CPU en da, i forhold pris/ytelse..

Nja, når det kommer til en slik test så kan fort de små marginene som skiller de forskjellige cpu'ene skyldes tilfeldigheter rundt valg av komponenter, og små kvalitesforskjeller på disse.

– we wanted to minimize the influence of other devices of the performance of the CPU proper.

Det er mao ikke noe du kan eliminere men minimere :)

Men denne testen bekrefter mye av det som andre, at Celeron D er en langt bedre cpu enn sin forgjenger.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har sagt det før...

PCMark04 er en test fra Futuremark som favoriserer "rå" GHz..

Og der henger ikke AMD-processorene med...

Det betyr ikke at de er dårligere.. bare at de ikke scorer så bra i PCMark04.

Den CeleronD 320 (2.4) jeg "fikler med" for tida... kjører 3.6..og scorer da over 4k i PCMark04.

Det betyr ikke at den da er "bedre" enn en AMD64 2800+.

AMD64 (og XP...og "ekte" P4) er *mye* bedre i gametester som 3DMarknn.

Det er jo også det denne "review" viser...

Sempron (socket-A) er ikke annen enn en grei budsjett-CPU for de av oss som fremdeles vil bygge noe billige greier basert på socket-A. Sempron (A) yter relativt dårlig i forhold til en tilsvarede Celeron D.

Det kan virke som de fleste? her på HW.no er mest opptatt av 3D-ytelse.. og da er AMD "best"...

Og jeg synes også en slik test er viktig slik at en del "uopplyste" her faktisk får med seg at Celeron D faktisk er en bra CPU å vurdere i ett budsjett-system. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...