Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg har en gammal WD 20GB disk (vel, 2 år i alle fall). For noen måneder siden begynte den å lage klikkelyder innimellom, men det ga seg etter noen uker. Men her om dagen begynte den igjen, og nå plutselig hengte den seg helt opp etter en hel serie klikkelyder. Den fryste hele PC'en og jeg måtte bruke svenskeknappen. Nå funker den helt greit igjen, men dette tyder vel på at den snart vandrer hen til de evige harddisk-marker? Er det vanlig at en HDD ikke varer lengre enn 2 år? Det er vel ingen garanti på denne lengre, mao. ingen vits i å klage til Komplett/WD? Det har stått en kabinettvifte foran som trekker inn luft hele tiden jeg har hatt disken. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg har det samme problemet med min WD15GB, problemet kommer og går, og er helt uforrutsigbart. Sist gang det skjedde var vel litt etter jul! og da hadde jeg det probbet i 2uker. Så plutselig forsvant det. bruttern har en WD80GB7200 disk og hos han skjer det samme, bare han blir ikke kvitt problemet. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 det er ikke sector feil da?`?? det lager jo klikkelyder.... sjekk i scandisk om du finner bad sector Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Har kjørt både scandisk og Norton Diskdoctor, og ingen av de finner noen feil. Igår kom det nye klikkelyder etterfulgt av en spontanreboot. Starta opp igjen og alt virker fint. Merkelig at dette kommer og går... Hvor lenge skal en hdd egentlig virke? Dette er ingen 24/7 hdd men vanlig daglig bruk noen timer. Nå har jeg i alle fall brent ut alt som ikke kan mistes og ny hdd er bestilt (WD800JB). Så nå venter jeg bare på den ultimate kræsjen Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Har ikke WD online sjekk på sine HD'er da? Eller en slags IBM drivefitness for WD? på WD sine sider... en kamerat brukte et WD tool for 2 sdager siden. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 21:17, JoKr skrev:Har ikke WD online sjekk på sine HD'er da?Eller en slags IBM drivefitness for WD? på WD sine sider...en kamerat brukte et WD tool for 2 sdager siden. Ok, takker for tipset, skal sjekke det ut :smile: Lenke til kommentar
Oxide Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Har samme problem med en WD400BB. Det virker som om problemet kommer av strøm/interface kabler som ikke er 100% faste. Det virker i alle fall som min sluttet å 'klikke' etter jeg trykte kablene skikkelig på plass. Mvh, Oxide Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg var på WD sine sider, og der finner jeg noe som heter DataLifeguard v2.8 Er dette det omtalte programmet? Kan enten kjøres online eller lastes ned. Jeg driver å laster den nå as we speak, vi får se hva den finner ut. Kan det være problemet at kablene ikke er ordentlig satt i? Vil disken alikevel virke da? Jeg kan da alltids prøve å klemme de inn. Takk for alle svar så langt! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 DataLifeGuard er programmet. Du installerer det på en diskett, booter fra den og kjører tester på disken. Vet ikke om det gjelder din disk, men jeg tror WD har i hvertfall 3 års garanti. Et eller annet sted på WD's hjemmeside finnes det et program der du kan taste inn serienummeret på disken din og finne ut om garantien fremdeles gjelder. Lenke til kommentar
knut Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Uansett så er garantien på 3 år. Har selv noen klikkelyder med min wd 800bb disk, men det har aldri vært noen problemer med den for det. Ble uansett meget skeptisk når disse lydene kom. Har forresten satt opp 10-20 maskiner de siste to-tre årene som bruker wd disker, og ingen av dem har røket enda (imotsetning til ibm hvor 3 av 5 har røket, og maxtor hvor 2 av 5 har røket). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå