Gå til innhold

DHCP? Domene? Tips og råd

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne registrere mitt eget domene. Noen som har gode råd og tips om hvor jeg skal gjøre det? Pris er selfølgelig veldig viktig. Gidder ikke betale for mye hvis jeg ikke må.

Jeg har en webserver som skal hostes fra mitt domenenavn. Noen som vet noenlunde hvordan oppsett med dhcp gjøres? Jeg har windows xp.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ta kontakt med Norid først du. Så får du vite hva som kreves for eget domene.

Eller det enkle. Ta kontak med noen som hoster for deg.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne registrere mitt eget domene. Noen som har gode råd og tips om hvor jeg skal gjøre det? Pris er selfølgelig veldig viktig. Gidder ikke betale for mye hvis jeg ikke må.

Jeg har en webserver som skal hostes fra mitt domenenavn. Noen som vet noenlunde hvordan oppsett med dhcp gjøres? Jeg har windows xp.

Jeg har registrert en god del domener opp igjennom tidene. Og har endt opp med b-one på de fleste tilfellene.

Hva som er litt vesentlig er om du skal ha webhotell i tillegg. Altså at du legger alle websidene opp til deres servere. Skal du ha de lokalt, krever det nemlig at du har en server som er på 24/7 og i tillegg har rask båndbredde.

Hvordan du setter opp DHCP i windows XP, ja, det kan gjøres. Men ikke uten videre.

Jeg vil anbefale deg å sette opp et såkalt LAMP-system, Linux, Apache, MySQL og PHP.

I linux følger dhcpd med og er veldig lett å konfigurere.

Hvis du i tillegg vil ha en firewall, kan og bør du prøve Clarkconnect. En linux-distro som er veldig enkel å installere og administrere.

Krever veldig lite ressurser av PC-en, og du vil bli overrasket over hvor mye raskere enn Windows XP det er.

http://clarkconnnect.org

Lenke til kommentar

Takk for tipsene! Det jeg har tenkt å gjøre, er å sette opp en server med Linux Fedora, Apache, Php og MySQL. I tillegg ønsker jeg å sette opp en filserver på samme maskin. Er ikke helt sikker på hvordan det gjøres, men jeg har en ide. Vi hadde et lite prosjekt på skolen der vi satte opp en server med tre klienter, og det var jo informativt.

Skal også se på ClarkConnect, for den har fått veldig mye skryt. Har allerede lastet end ClarkConnect og Fedora slik at det ligger klart. Men mangler hovedkortet og en liten prosessor først...

Hadde Mandrake 9 på laptopen, men laptopen er borte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...