Gå til innhold

Finner ikke HDD

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Western Digital Caviar 200Gb SATA HDD. Har fra før av et IC7-MAX3 hovedkort,en Western Digital Raptor 37Gb SATA HDD og en Intel Pentium 3.0Ghz CPU. Da eg skulle plugge i den HDD (200Gb) så finner ikke BIOS den nye HDD min. Kjører Windows XP Pro, SP1. Har selfølgelig oppdatert BIOS men det funker ikke likvel.

Er det noen som vet hva eg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener å endre Onchip Serial ATA mode fra IDE til Raid på Onchip Serial ATA Settings i BIOS?

Har allerede prøvd begge to...finner fremdeles ikke disk.

Akkurat nå står Onchip Serial ATA mode som IDE enhanced.

Endret av Conputer
Lenke til kommentar

jeg hadde akkurat samme problem... da leste jeg sata guiden! man må bruke xp platen til å boote opp, så trykke f6 elns, for å innstalere Raid eller SCSI drivere. putt inn disketten.. :D jeg har min Onchip Serial ATA mode stående på "auto" last ned "diskaxx" fra sata guiden så får du resten av gb'ene...!

Lenke til kommentar

Har nettopp lest hele SATA guiden på dette forumet og eg har noen spørsmål;

1. Må eg å installere RAID drivere med det system oppsettet eg har nå(IC7-MAX3 hovedkort,WD Raptor 37Gb(funker), WD Caviar 200Gb(finner ikke), 3.0Ghz Pentium CPU)

2. Eg er veldig usikker på alle disse BIOS settingene som må til for å få alt i orden, om noen kunne hjulpet meg med det hadde eg vært takknemlig.

@dritdeilig.com:

Eg gjorde som du sa, men det funket fortsatt ikke

Endret av Conputer
Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg en Western Digital Caviar 200Gb SATA HDD. Har fra før av et IC7-MAX3 hovedkort,en Western Digital Raptor 37Gb SATA HDD og en Intel Pentium 3.0Ghz CPU. Da eg skulle plugge i den HDD (200Gb) så finner ikke BIOS den nye HDD min. Kjører Windows XP Pro, SP1. Har selfølgelig oppdatert BIOS men det funker ikke likvel.

Er det noen som vet hva eg bør gjøre?

vel, siden du sier du har en sata disk installert fra før regner jeg med du har driverne installert også.

sjekk alle kabler og koblinger

og mulig du må fikse på raid innstillinger avhengig av HK (siden du nå skal kjøre 2 sata disker).

Noen HK krever raid array for sata disker

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...