Gå til innhold

div spørsmål om ram

Anbefalte innlegg

lurer litt på forskj. ram innstillinger, hva er cas, latency osv.

Jeg har et asus a7v-266-E, og lurte på om jeg kan kjøre ram med høyere hastighet enn pc2100, som den skal klare (såfremt jeg klarer høye fsb hastigheter med hk)?

Og så lurer jeg på følgende, er dette bra ram, ok-vennlig, og kan det kjøre på cas 2? mener jeg har lest at dette er det beste.

Ram:TwinMos 512mb DDR PC2100

Og hvis jeg blander forskj. ram størrelser,går det bra, feks en 512 og 256? ytelsestap?

Og til slutt lurer jeg på om slike ram-kjølere har noen særlig effekt. kommer man opp i høyere fsb?

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt grei ramm,dog corsair og crusial er bedre,er "din ram" helt ok(se slapp.com-213 i fsb).Kan anbefale deg å laste ned sisoft sandra,inneholder en bunch med benchmark,tweak osv.Det er helt ideelt å måle den "effektive båndbredda" på rammen med.Du kan kjøre rammen på cas 2 ja.Det kan du med nesten alt slags nyere ddr ramm.Men det kommer ann på fsb,blir den for høy må du "skru"opp cas'n til 2.5-3(du tjener på å ha cas 2 innstilt på ram/litt lavere fsb)Hold deg til samme merke ram og 256mb brikker,du kan tjene litt på det.Lurer oxo på ram kjøling,men brikka mi er bare så vidt lunka når jeg holder hånda på.Jason på http://www.slapps.com hadde aktiv kjøling på ram,og kjørte 213i fsb med ram innstilt på cas 2. 4-way, 3, 5, 3, 2T.

håper dette hjalp litt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...