bonebraker Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 eg har P4C800-E Deluxe, men får ikkje styrt viftene fra windows, ikkje med speedfan heller. Fins det noke anna program eg kan bruke? går prescott 3ghz boxed kjøleren berre opp til 2300rpm? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Speedfan eller annet fungerer nok ikke på disse kortene. Bruke heller Q-fan funksjonen i bios. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 finst det noke program som bruka q-fan funksjon? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Nix, q-fan kan kun justeres fra bios. Velg 11/16 for maks reguleringsområde, så styrer det seg selv etter temperatur. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 kan du sei under ka eg finn q-fan? er ikkje so veldig vant med den biosen. takk for svar Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Se under Power Management eller noe slikt. Så åpner du Hardware monitoring, og setter Q-Fan til enable. Og velg 11/16 for lavest turtall på viftene ved lav belasting. OBS: På mitt kort (tidlig P4C800) funker Q-Fan kun på CPU-fan-uttaket. Mulig det funker på alle vifter på ditt, det er bare å teste. For min egen del har jeg bare koblet Zalman cnps7000-kjøleren, en av kabinettviftene på 120mm samt ei 80mm vifte på cpufan-kontakten. Utrolig nok kjører det helt problemfritt, ingen sprengte komponenter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå