Gå til innhold

Brannmuren.. active i dc..

White Fox

Anbefalte innlegg

jeg får ikke activ mode til å fungere i dc. har åpna port nr 1412 i routeren og lagt inn wan ip og port 1412 i settings i dc. Det fungerer allikevel ikke.

er det noe jeg må fikse i brannmuren på maskinen for at det skal fungere??

Jeg bruker norman personal firewall. Vet faktisk ikke helt om jeg har deaktivert brannmuren i xp.. Hvordan gjør jeg det?

Hva skal jeg gjøre for å få active mode? Det er jo ikke sikkert det er brannmuren som er problemet..

Routeren er en smc 2804 WBR v.2

Er det noe mere jeg må konfiguere i routeren enn å legge inn port 1412 under Nat>virtuel server? Jeg krysset av for both tcp og udp.

noen som har peiling

Sorry hvis dette ble litt dårlig forklart, men jeg har litt hastverk akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke hvordan dette fikses hvis man har router, men hos meg, så var trikset å skru av ICF (internet connection firewall, den som er innebygd i XP)

bare gå på kontroll panel - network connections (har xp pro EN, så vet ikke hva det heter på norsk, tipper nettverks tilkoblinger) så går du på properties på hva du har av forbindelser, så på advanced, og skrur av Internet Connection Firewall... da funka active for meg!

Lenke til kommentar
jeg vet ikke hvordan dette fikses hvis man har router, men hos meg, så var trikset å skru av ICF (internet connection firewall, den som er innebygd i XP)

bare gå på kontroll panel - network connections (har xp pro EN, så vet ikke hva det heter på norsk, tipper nettverks tilkoblinger) så går du på properties på hva du har av forbindelser, så på advanced, og skrur av Internet Connection Firewall... da funka active for meg!

Den er allerede avskrudd. Den eneste brannmuren jeg har er norman.

Jeg kan ikke skjønne hva som er problemet.

Dette har jeg gjort:

1) Skrudd av brannmuren som er intregrert i xp.

2) skrevet inn den externe ip'en min i dc settings og port 1412.

3) Åpnet port 1412 i Nat>virtuel server i routeren og satt inn så den nat'es til min interne ip adresse for trådløs nettverkstilkobling.

Hva er galt..

Jeg har en smc2804wbr v.2 router og har aktivert dynamic ip adress(har allikevel alltid den samme interne ip'en for den trådløse tilkoblingen, så det skal vel ikke være noe problem)

Har som sagt tele2 som isp.

Jeg for min del tror det er noe galt med åpningen av porten for dc++ , men hva vet jeg ikke??

Lenke til kommentar

så vidt jeg husker kjører vel også DC på port 412, i tillegg til 1412? eller tar jeg feil? jeg mener å ha lest dette i FAQ'en som står på hjemmesiden til DC++

anbefaler bare å se etter noen faqer på dette (den på dc++ hjemmesida er ganske omfattende), for jeg har ikke peiling på router, eller noe som har med router å gjøre, da jeg ikke har det selv

Lenke til kommentar
så vidt jeg husker kjører vel også DC på port 412, i tillegg til 1412? eller tar jeg feil? jeg mener å ha lest dette i FAQ'en som står på hjemmesiden til DC++

anbefaler bare å se etter noen faqer på dette (den på dc++ hjemmesida er ganske omfattende), for jeg har ikke peiling på router, eller noe som har med router å gjøre, da jeg ikke har det selv

Ja.. har allerede prøvd med port 412.. Har også lest igjennom guider o.l, men det står bare den samme fremgangsmåten i hver og den har jeg fulgt til punkt og prikke som beskrevet i forrige post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...