Khamul Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg går første året på informatikk, der lærer vi Java nå. Mildt sakt så er den boka vi bruker ubruklig. Så jeg lurer på hva slags java bøker dere anbefaller? Skal helst være skevet på norsk, men engelsk fungerer også. Jeg er en nybegynner så jeg trenger en bok som ikke krever at du har noe særligt med kunskaper om programering. På forhånd takk - Arne Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 hvor går du?, Uansett kjøp en refferansebok som er lett å slå opp i. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg går i klassa til Arne. Vi går på Høgskolen i Vestfold. ER Rett på Java en bra bok? Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 jeg brukte denne som første bok: "Objektorientert programmering med Java" .. synes den var helt ok. mer info her: http://oo.hive.no/oo/ Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 går førsteåret it ved hibo. Der bruker vi "java software solutions, fourth edition" Engelsk som du sikkert skjønte, og jeg har ikke lest andre java bøker, men jeg syntes at denne er genial. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Beginning Java2 1.4 skrevet av Ivor Horton, utgitt paa wrox forlag. beste begynner java boka du kan faa tak i... forklarer alt paa en meget pedagogisk maate. Selv om jeg anser denne boka som en begynner bok, er den saa bra at du kan bruke den som referanse litteratur i flere aar fremover.. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Leser litt i Rett på Java nå.. Virker ganske grei. Noen som har fler erfaringer om norske gode noob javabøker? Lenke til kommentar
maggi62 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har ingen norske bøker å anbefale, men jeg har brukt Deitel & Deitel: Java How to Program og er veldig fornøyd med den. Jeg hadde aldri hørt om java når jeg begynte å lese i boka, men alt var bra forklart og den har fått meg til å like java veldig godt:) Jeg har brukt boka både som lærebok når jeg skulle lære java, og som oppslagsbok når det er noe jeg har lurt på. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hørtest bra ut;) Tror de har den på bibloteket her, får se.. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 jeg går på ntnu, vi brukte java software solutions, og den var helt grei den. Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg bruker "Lær Java på 21 dager" og synes det har gått helt greit. Jeg kjøpte først "Java for dummies", men den var så dårlig at jeg byttet til førstnevnte etter anbefalinger fra andre. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Deitel & Deitel har jeg benyttet meg endel av. Deres bøker forklarer dypt, men enkelt det meste du trenger å vite. De har bøker som bygger på hverandre ettersom hva du vil lære, og hvilket nivå du ligger på. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Rett på java er dårlig fordi den bruker en brukerlaget pakke som heter easyIO. skal man lære java så skal man kun bruke standard pakker. Jeg leser O'reilly, den liker jeg - men så er det også perl da... og på engelsk.Men er skrevet veldig bra. Så er sikkert like bra i java. Lenke til kommentar
-iXion- Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Sitter med 'Rett på Java' selv nå. En fin guide til java egentlig, hadde bare eksemplene på kjørbare oppgaver virket Lenke til kommentar
Svish Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Er førsteårsstudent på Hibu i kongsberg, og de bruker "Objects First with Java A Practical Introduction using BlueJ, 2nd ed" sammen med da programmet BlueJ som man gratis kan laste ned fra http://www.bluej.org/. Er helt ny på java og objektorientertprogrammering, og selv om det virka litt merkelig i starten så tror jeg at jeg nå etter et halvt år med dette kan si at det er skikkelig genialt. Hele opplegget er godt gjennomtenkt og det å lære å programmere angripes fra en litt ny vinkel. Står mer om hvorfor det er bra på siden dems, naturligvis, men jeg er fullstendig enig med dem. Neste år skal vi over på deitel & deitel som ble nevnt litt lenger oppe her i tråden. Håper den også er bra. Men uansett, BlueJ og boka som er laget til den er genial som helt nybegynner-innføring i java og objektorientert programmering Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg vil anbefale "lær Java2 på 21 dager" den følger en god plan, og er oppbygd slik at personer uten tidligere "programmerings erfaring" fint klarer å følge planen. Bak i boken finner du og en god oversikt over de forskjellige pakkene som kommer med java. Lenke til kommentar
casualtie Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg slenger meg på listen over de som anbefaler "Lær Java2 på 21 dager". Handlet den inn som en liten før juls pressang til meg selv, og så langt som jeg har kommet nå virker det veldig lovende. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har 2 semesteret med java og har brukt boken minimalt. En lærer kun ved å programere selv og se på eksempler og andre programmer. En bok kan kun brukes som et oppslagsverk... Men et sted må en jo begynne slik at en vet hva en skal gjøre... Lenke til kommentar
Banzaii Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 D&D JHTP og AJHTP suger pupp. Jeg har begge bøkene selv og bruker dem som oppslagsbøker. JEG SYNES bøkene ikke er egnet som lærebøker. Og jeg stiller spørsmål ved at flere java forelesere absolutt skal velge den dyreste læreboken til undervisningsplanen. Dersom du skal lære deg java uten å knekke motivasjonen helt bør du velge en lettvekter. Jeg foreslår "Sams teach yourself Java 2 in 24 hours". Dette er en hands-on-learning bok med god struktur og godt språk og ikke minst motiverende. Den tynste boka er ikke nødvendigvis den beste. Jeg liker ikke å bli sår i øya for jeg kommer til kapiteleksempelet. Deitel gutta har nettopp forstått dette og har nå publisert sin egen lettvekter som heter "Small Java How to program". Kom gjerne med innspill på denne boken dersom noen har lest denne. Boken "Java 2 for Dummies" er håpløs. Jeg synes det er en prestasjon i seg selv og servere så lite kunnskap på så mange sider. Men du blir en racer på dårlige vitser da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå