marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Med det samme jeg er i gang. Jeg har webserver, har satt opp mailserver, men det jeg trenger nå er et domene. Er det noen som vet hvordan det gjøres? Med tanke på oppsett. Det jeg tenker på er da f.eks bono_head.com eller noe lignende. Men oppsettet av DNS og sånn.Jeg har windows xp på maskinen. En annen ting er om det er noen som vet om billige domene registratorer(?) der ute? Tar i mot gode råd, tips og lenker med takk. Ingen som har gode tips?? Endret 1. oktober 2004 av bono_head Lenke til kommentar
mArt1n Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) hørt om dot.tk??? det er helt gratis, og du får feks adressen: www.bono-head.tk EDIT: ok skjekka, understrek ( _ ) funker ikke hos dot.tk. Endret 1. oktober 2004 av mArt1n Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 hørt om dot.tk??? det er helt gratis, og du får feks adressen: www.bono-head.tkEDIT: ok skjekka, understrek ( _ ) funker ikke hos dot.tk. Spørsmålet er om jeg kan sette opp og hoste fra min egen maskin? Skal sjekke. Hørtes ut som en god ide. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 hørt om dot.tk??? det er helt gratis, og du får feks adressen: www.bono-head.tkEDIT: ok skjekka, understrek ( _ ) funker ikke hos dot.tk. .tk er ikke å anbefale! Du får bare masse reklame med på kjøpet og folk får generelt frysninger av .tk Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg var inne på en domeneregistrator, og skulle registrere mitt eget domene. Problemet er at jeg må oppgi to dns servere? Hvor får jeg de fra når jeg skal hoste fra min egen komputer? Lenke til kommentar
mArt1n Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har aldri hatt råa til no orntli domene så jeg bruker .tk hver gang, og det er en banner som man får, men den kan man fjerne ved å hake av en sånn greie på mydot tk instillinger! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 men for å hoste siden fra min egen pc, må jeg ha 2 dns servere? hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 For å gjøre det veldig enkelt: Registrer deg et domene på Godaddy.com, og sett det opp til å peke til din IP-adresse. Det er alt du trenger å gjøre... Koster deg 50kr, og du trenger ikke egne DNS-servere. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Skal gjøre det. Takk for tipset! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Okei, har gjort det, nå er problemet kun å få vist domenenavnet ,og ikke ipadressen. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Okei, har gjort det, nå er problemet kun å få vist domenenavnet ,og ikke ipadressen. Da må du ha muligheten til å reversere fra din egen maskin, eller få ISP'en din til å gjøre dette for deg, nå er ikke alle ISP'er like enig i at dette er en god ide med mindre du har kjøpt domenet av dem + at du må få plassen der du kjøpte domenet med på å forwarde det til deg hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis jeg ikke har missforstått deg helt, så er det du ønsker å f.eks få opp ett domenenavn når du for eksempel irc'er, ikke bare det at domenet peker mot din maskin, slik som f.eks Godaddy.com gjør. Du får ringe og godsnakke med ISP'en din, hvis du ikke allerede har gjort det da. og noen vær snill og rett meg hvis jeg har mye feil her, er LENGE siden jeg drev aktivt med dette. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 lock-aze Du sa faktisk mye fornuftigt. Lenke til kommentar
Laat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Da jeg registrerte domenet mitt, kjøpte jeg det fra godaddy.com som da ga meg en god pris, vet ikke hvordan det er nå. Og så fikk jeg gratis DNS server fra ZoneEdit.com, og har ikke hatt noe problemer med det. De har faktisk dynamisk ip støtte :O Endret 7. oktober 2004 av MrPingu Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har mine domener hos supradns.. De styrer dns og jeg får tilgang til sonefil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå