Gå til innhold

Jeg trenger domeneråd


Anbefalte innlegg

Med det samme jeg er i gang. Jeg har webserver, har satt opp mailserver, men det jeg trenger nå er et domene. Er det noen som vet hvordan det gjøres? Med tanke på oppsett. Det jeg tenker på er da f.eks bono_head.com eller noe lignende. Men oppsettet av DNS og sånn.Jeg har windows xp på maskinen.

 

En annen ting er om det er noen som vet om billige domene registratorer(?) der ute?

 

Tar i mot gode råd, tips og lenker med takk.

 

Ingen som har gode tips??

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, har gjort det, nå er problemet kun å få vist domenenavnet ,og ikke ipadressen.

Da må du ha muligheten til å reversere fra din egen maskin, eller få ISP'en din til å gjøre dette for deg, nå er ikke alle ISP'er like enig i at dette er en god ide med mindre du har kjøpt domenet av dem + at du må få plassen der du kjøpte domenet med på å forwarde det til deg hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Hvis jeg ikke har missforstått deg helt, så er det du ønsker å f.eks få opp ett domenenavn når du for eksempel irc'er, ikke bare det at domenet peker mot din maskin, slik som f.eks Godaddy.com gjør.

 

Du får ringe og godsnakke med ISP'en din, hvis du ikke allerede har gjort det da.

 

og noen vær snill og rett meg hvis jeg har mye feil her, er LENGE siden jeg drev aktivt med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...