Gå til innhold

Trenger litt hjelp med valg av bærbar pc

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig bestemt meg 100% for å kjøpe en bærbar pc.

men det er et problem :cry:

jeg vet, for å si det som det er, ikke en dritt om hva som er bra på markedet nå.

Har 25k til disposisjon, men tenkter å bruke 17-20 av dem.

Denne maskinen er tiltenkt rollen som en spillmaskin, dvd spiller og slike ting.. dere skjønner tegninga. Det vil si at jeg stiller rimelig høye krav til ytelse grafisk.

Får man bærbare utstyrt med den nyeste directx-brikka?

Det jeg ønsker er at dere legger ut linker/informasjon om en bærbar dere ville anbefale til et såkallt "spill/dvd-menneske".

Veldig viktig er det at maskina vil takle kommende generasjons spill grafikkmessig og ytelsesmessig. Tenker da på spill som The elder scrolls 4, HL2 osv. Håper dere skjønner =)

Hadde virkelig satt pris på inkommende forslag her alltså =)

/meathook :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Siden jeg er en tidligere KoN klansmedlem skal jeg gi deg en hjelpende hånd. Du er vel medlem i KoN klanen som spiller AOM, AOK og W3 eller?

Her er tre forslag:

1. CL56

www.multicom.no

2. Netshops 1557:

www.netshop.no

3.

Elitegroup 556E (Pro). Du finner alt fra 40gb hdd og 256 mb minne med en kraftig Centrino til en med 1024 mb minne, 128mb Radoen grafikk-kort og 80 gb hdd som er dyrere. Den kommer ut OS. Alle 556E har Centrino-prossesor.

www.multicom.no

eller kan du bygge selv på

www.itbutikken.no

Har hørt at Itbutikken er søppel? :(

Prøv heller denne:

www.digitalimpuls.no

Eller er den og søppel folkens? Dårlig service og komponenter eller har jeg blitt informert feil?

Endret av Saladin
Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg for noen uker siden, og etter å ha tråla nettet i dagevis på søken etter tester, omtaler, og guider, kom jeg fram til at den laptopen som best oppfyller mine krav til prosessorkraft (for kompilering), multimedia-ytelse (for spill, audio, og video), batterilevetid (for togturene til og fra universitetet), og pris (duh) er en AOpen 1557GLS med Dothan 1.7 ghz prosessor, ATI9700 128 meg skjermkort, 1 gig ram, og et skikkelig headset (sistnevnte følger ikke med pcn ;) ). Jeg kjøpte min 1557GLS fra Netshop.no, og har inntrykk av at de er en seriøs og pålitelig nettbutikk.

Lenke til kommentar

Hvis du er fan av glossy røde bærbare kan du jo sjekke ut Acer Ferrari 3200. 3400 kommer snart. Tror nok den vil yte godt i spill, samtidig som den er bra kvalitet. Den har greit støynivå ved lette oppgaver i motsetning til de "eldre" utgavene. Regner med at Snorreh kan gi deg et par inputs om denne.

De andre Pentium M baserte maskinene som er nevnt her er ikke dumme de, men hvis du skal bruke maskina primært til spill er kanskje A64 et lite hakk vassere.

For min egen del betyr absolutt stillhet mer enn ytelse på en bærbar, og dette året ble det en Pentium M basert maskin. Ved fsb superlav, og en multiplier som tilsier 233 mhz på kjernen starter vifta aldri og jeg trives foran skjermen. Må legge til at jeg ikke spiller på bærbarn.

Lenke til kommentar
Hvis spill er det viktigste hadde jeg kanskje ikke gått for en centrino. Se på amd evt. også p4 maskiner hvis støy og batterilevetid har noe å si for deg.

Se for eks. på denne fra Dell.

Vel, jeg ville heller valgt Acer-maskinen som nevnt. Selv om jeg måtte mattslipe den og få den lakkert i en mindre harry farge for å matche min smak. Men vi snakker om to forskjellige prisklasser her.

Lenke til kommentar
Hvis spill er det viktigste hadde jeg kanskje ikke gått for en centrino. Se på amd evt. også p4 maskiner hvis støy og batterilevetid har noe å si for deg.

Se for eks. på denne fra Dell.

Vel, jeg ville heller valgt Acer-maskinen som nevnt. Selv om jeg måtte mattslipe den og få den lakkert i en mindre harry farge for å matche min smak. Men vi snakker om to forskjellige prisklasser her.

Egentlig enig med deg der, ville bare sette opp flere alternativer. Hovedpoenget mitt var at hvis han skal bruke maskinen primært til spill o.l. bør han kanskje se på noe annet enn pentium-m..

Lenke til kommentar

Ville gått for Acer Ferrari 3200 dersom spill var viktigere en batterilevetid, og Acer Travelmate 8003LMi (finnes flere i 8000 serien) dersom kombinasjon spillmulighet, batterilevetid og funksjonalitet teller mest. Fordel med 8000 serien er både analog og digital ekstern skjermutgang samt flere USB porter enn de fleste andre.

Lenke til kommentar

Takk for masse forslag så langt, folkens - skal ta en nærmere kikk i morgen... er blitt litt sent nå for å anstrenge hjernen med slike ting ;)

Ja, jeg er i KoN Clan ja.... hva var ditt tldligere nick der? var det i KoN eller NV-perioden? =)

DELL Inspiron 9100 og Acer Ferrari 3200 er de jeg har merket meg til nå. Ferrari er vel den mest sansynlige... hehe digger fargen på den assa :D

Men treffer vel et endelig valg veldig snart...

Stay Tuned :dribble:

Lenke til kommentar
Ja, jeg er i KoN Clan ja.... hva var ditt tldligere nick der? var det i KoN eller NV-perioden? =)

KoN_Omnipotent. Jeg var ikke akkurat en så god spiller :p 1650 eller mindre. Det var for 1 og 1/2 år siden eller mer.

Endret av Saladin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...