Lickmastr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg har en dlink 604 tror jeg.. der "brukte" jeg pppoe, men har tiscali nå. Lenke til kommentar
henirc Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det ser ut til at Telenor har gjort endringer i sitt oppsett. Hva jeg tipper er at ADSL-programmet man legger inn på PCen nå kun konfigurerer opp modemet med korrekt PPPoE-brukernavn og passord. Deretter blir dette liggende i modemet. Man kan logge seg på TopCom-modemet via IP 192.168.1.254, brukernavn 'admin' og passord 'password'. Da kan man sette opp modemet som et rent modem og ikke et kombinert modem/router. Modemet vil stå for sendingen av PPPoE-brukernavn, slik at når du setter opp en ekstra router (f.eks. med WLAN), så skal ikke denne settes opp med å sende PPPoE. Man kan lese mer om dette på Telenors supportsider: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html Lenke til kommentar
petzno Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det stemmer, brukernavn/passord og oppkoblingsinfo ligger nå i modemet. Ingenting av dette styres fra PC lenger. Skal du bruke en annen router i tillegg til Topcom vil jeg absolutt anbefale og konfigurere Topcom som modem, da routeren i denne er svært ustabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå