faust_ Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Har et MSI K7T 266 PRO-R (samma som ru, bare uten usb2.0) en Athlon T-Bird 1.4 GHz og 256 TwinMos REG DDR ram. Problemene begynte med en gang jeg hadde bygd pc-en. Da bootet alt fint, men på 1050 MHz. Ikke holdbart, tenkte jeg, og gikk inn i BIOS. Etter å ha korrigert til 1400MHz (133*10,5) ville ikke rammen fungere. Resatte CMOS, og alt fungerte, rent bortsett fra at jeg igjen lå på 1050. Så, etter å ha installert directX 8.0a fikk jeg beskjed om å reboote. Som sagt så gjort. Under boot kasta jeg et blikk inn i kassa (plexi hele siden på kabinettet) og så BARE røde lys. WTF? tenkte jeg. Funka jo for tre sekunder siden! Vippa ut prosessoren, og satte inn bruttern sin Tbird 1200. Funka fint. Satte så min 1400 inn i brutterns maskin (Aopen Ak73proA, 256 pc133 SDram) FUNKA FINT!!! Satte prosessoren min tilbake i MSI-dritten.. FUNKA IKKE!!! I tillegg ser jeg at TwinMos rammen er trekt fra markedet PGA produksjonsfeil.... Komplett.no skal få tilbake det hovedkortet om jeg så må stappe det SIDELENGS inni rassen på selgeren... (Hvis ikke så slår jeg ham i hodet med en EKSTRA tung kopi av kjøpsloven, helst i *.txt format på 386-en min) Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Du har vist hatt litt uflaks du...kondolerer! Har kjørt MSI K7T 266 PRO (v1.0) siden Juni med TwinMos-RAM til Komplett. (klarer en FSB ca. 153 mhz på CL2.0 hos meg) Nema problema! Riktignok døde 1.2'ern min pga. en fan failure, kontaktfeil, men ikke akkurat hoverkortets feil at 3->4 pin adapteren var dårlig ;-( Anyway, dette hoverkortet har til tross for USB-issuet på v1.0 vært uhyre stabilt og godt for min del. Kræsjer omtrent aldri osv. Er mulig du har fått et mandagskort. Men det kan også være flere andre årsaker til problemene du har hatt med den CPU'n. Bla. kjøling og strømforsyning. Hvilken strømforsyning har du og hvilke temperaturer har du med din brors 1.2 i maskina? Til sist, har du en url til det om at TwinMos-RAM'en er trukket tilbake? Om den er "fucka" har jo alle vi som har kjøpt denne RAM'en hos f.eks. Komplett krav på ny.. Mvh DFN Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Angående TwinMos REG DDR: Jeg har ikke noen URL. Jeg la merke til at den forsvant fra webshoppene, og spurte meg litt for omkring det. Noen som sa at den var trekt av markedet PGA problemer med stabilitet. < Den er forresten tilbake på shoppen nå. Og i følge et review som ligger på Komplett.no er TwinMos den mest stabile av dem alle. Skal tro det når jeg ser det.> Vifta er den største Coolermasteren på komplett.no. Den er AMD godkjent for større prosessorer enn min. Jeg har også et pent lag Arctic Silver II (Tyggisen er jo IKKE holdbar. Svina til et minibankkort under pålegging av pasta. Whatever. Etter PC-kjøpet var det ikke dekning uansett...) Aner ikke om tempene, men jeg tror de ligger under 30c. Bruttern har jo en idle-temp på 27c med en vifte som er to nummer mindre (coolermaster den også). PSU-en er en 340w Chieftec (AMD recommended og full pakke.. Andre som har samme setup kjører fint med den.) Jeg har sikkert vært uheldig nok til å få et SKIKKELIG mandagskort.... _________________ The punk lives on! I'm only wearing black until they invent a darker color. [ Denne Melding var redigert av: FauSt_ på 2001-11-09 13:00 ] Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Hva er pice of shit du eller kortet? Kjører selv med: K7T266 PRO2 RAID XP 1800 GEFORCE 3 TI 200 512 APACER DDR MINNE 2 IBM HARDISKER PLEXTOR 24/10/40A BRENNER 52x CD ROM ++++ Dette funker helt perfekt, jeg har ingen problemer. Har testa dette i 3D mark 2001 og kom ut med 8494 det er vel bra! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 øøh, hvis RAMen er trekt fra markedet så er det vel den som er "piece of shit"? har noe gått meg hus forbi? Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Hummmmm... Jeg har vært borti 2 maskiner med MSI K7T-266 PRO, et med RAID og et uten, d ene (med raid) kræsjet og er på vei tilbkae til komplett. Det hadde prob med at musen (USB) forsvant. Det andre uten RAID er fremdeles i drift, men hadde samme prob med musen. fant ut at det bare var å stille på en USB sak i BIOS, og problemet forsvant :smile: JIPPI!!! Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Har bygd to maskiner, først fikk jeg tillsendt et asus og et abit hovedkort.Resultatet med asus var ustabil maskin og abit startet ikke i det hele tatt. Fikk to MSI kort det ene K7T 266 pro med amd 1,33 prosessor det andre er et K7T266 PRO2 RAID med XP1800+ nå fungerer begge maskinene helt prikkfritt, så det er vel ikke godt å si hva som funker og ikke funker sånn helt uten vidre, er i alle fall kjempefornøyd og uten problemer med mine MSI kort så jeg holder meg der [ Denne Melding var redigert av: hjalle på 2001-11-13 19:55 ] Lenke til kommentar
int20h Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Har samme problem. Hva stilte du på i BIOS for å fikse dette? mvh. Jan Aril Quote: Det hadde prob med at musen (USB) forsvant. Det andre uten RAID er fremdeles i drift, men hadde samme prob med musen. fant ut at det bare var å stille på en USB sak i BIOS, og problemet forsvant :smile: JIPPI!!! Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Diverse USB-problemer på MSI K7T 266 PRO (v1.0) skyldes en bug i VIA's chipset. Alle KT266-baserte kort (altså ikke KT266A) sliter med dette problemet. Buggen består i at ingen av USB-portene funker med en FSB på over 138 og selv på normal FSB med ALLE de 6 usb-portene enabla i BIOS, da har USB'n en tendens til å være ustabil. Løsninga er å ha 1&2, og evt. 3&4 enabla om en har behov for dem og rett og slett drite i de to siste (den ene av dem er den PC2PC-porten), da vil USB'n most likely fungere bra. Mvh DFN Lenke til kommentar
staljin Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Quote: On 2001-11-09 12:22, DFN skrev:Du har vist hatt litt uflaks du...kondolerer!Har kjørt MSI K7T 266 PRO (v1.0) siden Juni med TwinMos-RAM til Komplett. (klarer en FSB ca. 153 mhz på CL2.0 hos meg) Nema problema! Riktignok døde 1.2'ern min pga. en fan failure, kontaktfeil, men ikke akkurat hoverkortets feil at 3->4 pin adapteren var dårlig ;-(Anyway, dette hoverkortet har til tross for USB-issuet på v1.0 vært uhyre stabilt og godt for min del. Kræsjer omtrent aldri osv. Er mulig du har fått et mandagskort. Men det kan også være flere andre årsaker til problemene du har hatt med den CPU'n. Bla. kjøling og strømforsyning. Hvilken strømforsyning har du og hvilke temperaturer har du med din brors 1.2 i maskina?Til sist, har du en url til det om at TwinMos-RAM'en er trukket tilbake? Om den er "fucka" har jo alle vi som har kjøpt denne RAM'en hos f.eks. Komplett krav på ny..Mvh DFN Hvor har du fått "Nema problema" (mitt morsmål)fra? Staljin Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Quote: Hvor har du fått "Nema problema" (mitt morsmål)fra?Staljin Erh...nema problema? Øh...nema problema! Har vel ikke fått det noensteds fra...well..øhhhh..tror jeg... Aner ikke om det er noe språk overhodet, men om du sier ditt morsmål så er det nok det! :smile: Trudde mest jeg har laga det sjæl i inne i det store rare huet mitt, men godt mulig jeg har plukket det opp på film eller no.. Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Jeg har et msi kt7 266R Hovedkort, men har ikke opplevd noen problemer med det(kjører bare på 133 fps, foreløpig) Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Quote: On 2001-11-20 10:19, kakarlsen skrev:Jeg har et msi kt7 266R Hovedkort, men har ikke opplevd noen problemer med det(kjører bare på 133 fps, foreløpig) Akkurat nå kjører jeg på 0 fsb :smile: Kortet er innsendt til komplett, så kan de få herje og styre til de finner feilen. Og hvis de ikke finner den, ender kortet opp hos Ålesund Data. De er flinke med sånt... Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Heisann! Dette er ikke akkurat siste nytt, men... Hvordan gikk det hos Komplett? Har lignende problemer & HK var demovare. Kanskje fikk jeg ditt gamle HK? Håper på svar. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Komplett.no var veldig greie og forstående, og etter tre sekunder med testing bestemte de seg for å sende meg et nytt hovedkort av samme type. Det nye kortet har imidlertid en forskjell: DET FUNGERER PERFEKT!! Skikkelig god policy når det gjelder klager på komplett. Eneste som er litt synd er at det tar så lang tid, men jeg kan nesten forstå det, så mye returvarer de går gjennom. De er jo tross alt størst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå