Tha_Zaynt Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Er det mulig å kjøre en mysql-query som henter ut info fra alle radene uten om en? I mitt tilfelle er det den siste 5 rader i en tabell, jeg vil at queryen skal hente info fra alle bortsett fra den siste. Kan jeg evnt bruke SELECT * from tabell LIMIT 4? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) hvorfor skal du det? er jo bare å hente ut alt og så plukke ut det du skal ha. som dette: //henter fila der hvor koblingen opprettes include("db.php"); $cxn = @ConnectToDb($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName); $query = mysql_query("SELECT epost, passord, fornavn, etternavn, rettighet FROM kunde WHERE epost='$ep'") or die("MySQL Login Error: ".mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($query); //hente ut fra rader, de som du trenger $mail = $row["epost"]; $pwd = $row["passord"]; $fnavn = $row["fornavn"]; $enavn = $row["etternavn"]; Endret 1. oktober 2004 av phun-ky Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Fungerte slik det var uansett...fant ut at feilen lå en annen plass i koden. Men takker for svar, da lærte jeg noe i dag også Endret 1. oktober 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå