eyvind1 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Fikk mitt 6600GT i posten i dag Jeg kom hjem fjernet alle ATI dirverne, rykte ut kortet og sparket inn det nye. Da kom følgende feilmelding opp: I/O card parity interrupt at 1000:8A62, osv. Valgene jeg fikk opp var: Shut off NMI Reboot når jeg velger shut off NMI så starter XP normalt. I følge Windows er det ingen konflikter med skjermkortet Noen som har vært borti dette før, og vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) NMI er Non-Maskable Interrupts tror jeg. Dårlig/skadet minne på kortet ditt kanskje? Edit: Fra et Google-treff på søketermen "Shut off NMI". The NMI message is programese for how bad memory errors are detected. (Hardware parity checking logic sets the Non Maskable Interrupt (NMI) interrupt to tell the OS that a hardware parity error has occured. It sounds like your old 486 system had "Parity Memory" or 9 bit per byte memory SIMMS. And that you added "Non Parity Memory" memory SIMMS. If you mix parity and non-parity memory, then you must go into the BIOS setup and disable parity checking. You may also have to check the options on the HIMEM.SYS file Endret 1. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
nonplus Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Litt google fant dette Kan hende at kortet ikke er kompatibelt med hovedkortet ditt. Flash siste bios til hovedkortet med det gamle kortet ditt og prøv på nytt. Ellers clear bios og installer windows på nytt. Håper det kan hjelpe noe.. edit: litt for sein med reply Endret 1. oktober 2004 av nonplus Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Maskinen min er bar halvannen måned gammel Hvordan flasher man BIOS? Har forresten en DELL Tenkte tanken å ringe til supporten der, men så kom jeg til å tenke på hvilke sopphoder som tar telefonen. så jeg ombestemte meg. Vil kortet ta skade av dette, eller vil jeg få en lavere ytelse? Endret 1. oktober 2004 av eyvind1 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Ugh. BIOS flasher man vanligvis ved hjelp en bootdisk, men iom at du har en Dell vet jeg ikke helt hvordan det funker. Du kunne kanskje sendt en epost til support eller kortprodusenten før du gjør noe drastisk. Får du artifakter i 3dMark eller spill med kortet? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Får ingen artifacts, nei, men oppnår bare en score på 18600, noe som er farlig nært gamlemaskinen, som hadde et Ti4400 Når jeg kjøpte maskina kunne jeg velge å få med ett x800xt, det også kjører vel på GDDR3, så det skulle vel ikke være noe problem med kompabilitet? Scoren var da i 3dmark 2001 Har etter mye fram og tilbake klart å flashe Bios, alt fungerer nå som det skal. (inntil videre ) Endret 1. oktober 2004 av eyvind1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå