Hoax Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har nettopp frisket opp makinen til en kamerat med ny Windows XP SP2 installasjon og ettpar nye hardware oppgraderinger, alt er lagt inn som det skal være med drivere og sånn, men nå har han selvfølgelig funnet ut at harddisken var litt liten så han har kjøpt en 160GB IDE HD som han vil jeg skal putte inni. Så for å slippe å bruke masse tid på å reinstallere og konfigurere ALT på nytt hva gjør jeg da? (Han skal ha bare 160GB HD'n i PC'n) Kan jeg kjøre Ghosting som den er nå og så kopiere det inn på ny HD uten at det trengs noe installeringer på noen måte? Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 jepp det kan han gjøre. han kan enten bruke et program som heter Norton Ghost ja, eller et annet program som heter Drive Image. disse programmene gjør at du tar et bilde av disken din slik at du slipper masse stress med reinstallering og sånn greier. å ja du kan lage Image av disken, sette inni en annen disk og gjenopprette Imaget på den nye disken din uten problemer. mener selv at jeg gjorde det en gang. selv liker jeg å bruke Drive Image til denne jobben, da jeg ikke har særlig erfaring med Norton Ghost selv. uannsett lykke til. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Flotte greier, satser på Drive Image da. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Ghost og Drive Image er akkurat det samme - etter at Symantec kjøpte opp DI Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har nettopp frisket opp makinen til en kamerat med ny Windows XP SP2 installasjon og ettpar nye hardware oppgraderinger, alt er lagt inn som det skal være med drivere og sånn, men nå har han selvfølgelig funnet ut at harddisken var litt liten så han har kjøpt en 160GB IDE HD som han vil jeg skal putte inni. Så for å slippe å bruke masse tid på å reinstallere og konfigurere ALT på nytt hva gjør jeg da? (Han skal ha bare 160GB HD'n i PC'n) Kan jeg kjøre Ghosting som den er nå og så kopiere det inn på ny HD uten at det trengs noe installeringer på noen måte? bare og ghoste jah! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå