potetskrell Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har google egentlig diskplass nok til å takle at alle brukerne lagret 1gb hver? Noen som vet hvordan serverne er lagt opp? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 en gigasvær server park.... nei, tviler at hvis ALLE som har gmail fyllte opp den accounten, så ville de ikke ha mye plass ledig...man satser på at folk ikke fyller opp alt... samme med Telenor, tror de booker 50 kunder på en 768/128Kbit linje(var iallefall 50 tidligere mener jeg å huske), fordi de ikke regner med at absolutt alle aDSL kunder bruker 100% av linja helel tida Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Google har en del lagringsplass. Tenk på at så godt som alle resultatene ligger i "hurtigbuffer" og lagring av bilder. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Mener jeg leste at både intel og ibm opererer med petra byte størrelser,er vell ikke noe i veien for at goggel og gjør det, tross alt de som har behov for lagring. Petra byte er altså hakket over terra byte. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Regner med at i tilegg til masse lagringsplass ,så har di begrenset antall maks brukere + ganske heftige komprimeringsteknikker... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Mener jeg leste at både intel og ibm opererer med petra byte størrelser,er vell ikke noe i veien for at goggel og gjør det, tross alt de som har behov for lagring. Petra byte er altså hakket over terra byte. Trudde det het peta jeg, ikke petra... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Regner med at i tilegg til masse lagringsplass ,så har di begrenset antall maks brukere + ganske heftige komprimeringsteknikker... Tja, i tillegg til at de sikkert utvider lagringsplassen i gmail-løsningen dersom de ser at det begynner å bli litt for liten plass. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) 1 Petabyte = 1 million Gigabytes ...men Google burde jo hatt minst 1 Googlebyte (100 nuller) :-) Endret 1. oktober 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
SuperDeformed Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Googlebyte? Er det seriøst? Har hørt om googolplex, men aldri noe googlebyte... Endret 1. oktober 2004 av SuperDeformed Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 1 Petabyte tar ikke mer plass en ca 30 rackskap hvis man fyller de med 300 GB disker. Burde få plass i et rom på ca 30 kvm. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Googlebyte? Er det seriøst? Har hørt om googolplex, men aldri noe googlebyte... ITX-Blades.net - HowBig is 100TeraByte ( 100TB ) Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 At google tilbyr 1GB er vel egentlig mest for syns skyld... De vet at 90% ikke kommer til å bruke mer enn maks halvparten av den tilbudte kapasiteten (vill gjetting ) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hadde det ikke vært for den 10mb sperren deres, så hadde jeg brukt opp den 1gb på null komma niks... ..ingen som sier neitakk til online lagrinsplass Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 jeg satt og tenkte på byte her dette er litt offtopic da men hvem tror dere har en brontobyte ? Lenke til kommentar
Treat Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det amerikanske motorsykkelbladet Hellacious Riders gir ut 100Gb mail kontoer gratis. de skal vist ha fått over 36 millioner brukere på 1 måned Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Det amerikanske motorsykkelbladet Hellacious Riders gir ut 100Gb mail kontoer gratis.de skal vist ha fått over 36 millioner brukere på 1 måned WOW www.hriders.com der kan dere regge der før var det 3 GB gratis der da Endret 2. oktober 2004 av Rockmann Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Vurderer å prøve å skaffe meg gmail snart spesielt etterson den hotmailen er mildt sagt stinky! (og spam filtereret står på nest høyeste og virker alikevel mer eller mindre fraværende, dvs. den plukekr ut mailer jeg vil ha i innboksen tul useriøs og så dender den all crappen til innboksen) Har jeg jo uio epostadresse da så det funker fint å laste ned mailene til PC-en min (som har mye mer en 1Gb lagringsplass ), og da kan jeg ha mriktig store vedlegg så lenge jeg laster den ned på min PC og ikke på uio. Men kunne jo til tider vært greit å kunne lese mailene andre steder også uten å få en epost fra usit at jeg ligger på topp 10 "brukere" på hardisken som jeg har fått en del ganger etterhvert (siste gang det skjedde var det bare en skuffende 8. plass men...). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kall meg gjerne pessimist, men jeg tviler på at Hellacious Riders utvidet lagringsplassen sin med 3,6 Zettabyte i løpet av en måned. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kall meg gjerne pessimist, men jeg tviler på at Hellacious Riders utvidet lagringsplassen sin med 3,6 Zettabyte i løpet av en måned. tror du har rett der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå