andrekr Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei Jeg holder på å klokke min XP-M 35W. Jeg nådde til slutt 219 i fsb. Da kjørte jeg 219 x 11.5 = 2518Mhz, på ca 1.6 v. Og da var det sånn ca. stabilt. Når jeg prøvde med 219 x 12 = 2628MHz, var ting ustabilt og jeg skrudde opp til 1.7 v. Men ennå er det ustabilt. Blir det mer stabilt hvis jeg setter ned fsb'en og opp multiplier? Av kjøling har jeg hjemmelaga vannkjøling. En alu raddis fra tynga (ca 2x120mm) og tdx-klone og en annen alu blokk på skjermkortet. På 1.7 volt load ligger tempen på 45 grader, og idle rundt 36 grader. Noen tips for hva jeg kan gjøre for å komme lengere? Takk på forhånd Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei. Temp'en ser fin ut den så det er hvertfall ikke et problem. Ang. fsb og mp, så klokker fsb opp hele "systemet", mens mp bare klokker cpu'en, så kan hende det hjelper, men er ikke sikkert. Kan hende du må skru opp volt'en litt til også, for det er aldri en fasit på overklokking. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) I og med at du har 2700 ram så er det vel fsb som setter en stopper ja, du kjører ikke 1:1 ratio gjør du?. Så det kan nok tenkes at det hjelper å sette opp MP og ned FSB. Du kan jo bare prøve deg fram. Hva er forresten "sånn ca. stabilt"?? Endret 1. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 for å komme lengere kan du jo sette op volt og øke multipiler Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 hmm.... jeg har 6:5 forhold på fsb og ram, så regner ikke med at rammen er noe problem. Men setter jeg opp volten og mp kommer jeg opp i 49-50 grader load, og det er jo litt mye... Så da tenkte jeg kanskje at hvis jeg kjører lavere fsb på cpuen at den vil bli mer stabil. Lavere fsb og høyere mp. Men jeg vil jo helst ha høyest fsb Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 49-50 grader load er ikke mye i hele tatt, hva skal skje lissom da?, cpu bli ødelagt?, den begynner ikke å ta skade før oppi 90 grader, og autosperre slår av maskina LENGE før det uansett. min ligger på ca 40-45 idle, og ca 60-65 load, har absolut ingen problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå