henningst Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kommer muligens til å kjøpe meg en Acer maskin. Er det noen som bruker Acer som er villige til å dele noen erfaringer? Jeg synes Acer TravelMate 621X ser ganske grei ut. Noen som har prøvd den? Eller den helt nye 630 serien? Kommer til å installere Linux på den. Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei, jeg synes maskinene til Acer er bra med tanke på kvalitet etc. Har ikke testet Linux på denne maskinen du sikter til. Men regner med at det burde gå bra. Lenke til kommentar
vegarr Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Har netopp anskaffet meg en Acer travelmate 223XV. er meget godt fornøyd. et nydelig tastatur og en meget bra skjerm. Er generelt meget godt fornøyd med kjøpet. Det er den foreløpige konklusjonen, har bare hatt den underkant av en uke, Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Har samma maskinen, bare at det er versjonen med CD-ROM (ikke DVD/CD-RW). Har kommet til samma konklusjonen, meget god batterilevetid (holder faktisk i rundt 4 timer under vanlig bruk, dvs, IRC, skriving, surfing, mp3), keyboard og skjerm. Yter også akseptabelt så fremst du ikke er spillfreak (hvem gidder å spille på en bærbar btw?). Onboard LAN og modem er sabla praktisk. En billig og grei pc i budsjettklassen rett og slett, er dårlig med reviews på Acer rundtomkring så kanskje på for Barbara-gutta å ta en titt/test på/av dem? Acer er jo et jalla merke på stasjonære, så jeg blei overraska av denne billigste serien av deres bærbare. Hadde vøri kewlt med feks firewire, men med tanke på hvilken prisklasse denne hører hjemme i kan jeg leve med det. Er jo et fåtall av oss vanlige dødelige som har råd til desktop-erstattere og/eller andre sexye saker til 20k eller mer ;-( Lenke til kommentar
shahin Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Har Acer Travelmate 527TXV. Har prøvd den med linux og alt gikk bra. Ellers er jeg veldig fornøyd med maskina. Lenke til kommentar
henningst Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg har også hørt at skjermene på Acer maskinene er bra. Hvordan er det å kjøre med oppløsning som er høyere enn 1024 x 768? Er det problemer med 1280 x 1024? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 16:50, henningst skrev:Jeg har også hørt at skjermene på Acer maskinene er bra. Hvordan er det å kjøre med oppløsning som er høyere enn 1024 x 768? Er det problemer med 1280 x 1024? Du bør kjøre lcd skjermer på den oppløsninga de er laget for, ellers blir det nesten umulig å lese teksten... På min 527TXV er 1024x768 standard og max oppløsning. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Litt markedstall om Acer: 47 % av markedet omfatter Europa, mens 45% er tilrettelagt det Asiatiske kontinentet. Det siste jeg har hørt er at Acer satser sterkt i Asia, deriblant utdanningssektoren har vist stor vilje til å eie bærbare PC-er (akkurat som i Norge). I 2002 forventer de å produsere 800 000 bærbare. Lenke til kommentar
vegarr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Den 2002-05-14 16:44, DFN skrev: En billig og grei pc i budsjettklassen rett og slett, er dårlig med reviews på Acer rundtomkring så kanskje på for Barbara-gutta å ta en titt/test på/av dem? Er helt enig, kanskje noe i forumet sitter på mere info om dette enn oss? Det hadde vært kjekt om noen vet noe. Lenke til kommentar
Aussie Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har vært en meget fornøyd eier av en Acer Travelmate 351 i et og et halvt år nå. Ultra portabel og lekkert design, samt gode spefikasjoner gjorde at maskinen var et klart førstevalgt da jeg kjøpte den. Har også smart kort (ikke at det blir brukt men..), firewire, dvd etc. Har hatt et problem med støy fra viften men det ble fikset meget kjapt, så supporten til Acer er jeg også fornøyd med. Årets modell av min maskin, er vel 360 serien antar jeg. Men jeg vil helt klart anbefale Acer: stilige maskiner med meget bra spesifikasjoner i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå