petterg Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Har et script som utfører en find kommando. Filene som blir funnet lagres i en variabel - men det gjør ikke linjeskiftene i resultatet fra find. Hvordan kan jeg ta vare på linjeskiftene? find # gir: # fil1 # fil2 # fil3 #... result=`find` echo ${result} # gir: # fil1 fil2 fil3 Jeg ønsker altså at "echo ${result}" skal gi samme output som "find" med tanke på linjeskift. Endret 6. oktober 2004 av petterg Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Håper dette hjelper #!/bin/bash r=`find` for c in $r; do echo $c done - Xizor Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Ikke hvis det er "rare" tegn i filnavnene. Alle \ (escape) ser ut til å forsvinne når en streng lagres i en variabel. Dvs selv \[space] blir til bare [space]. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det kan henda Bash-variabelen $IFS (Internal Field Separator) har noko med dette å gjera. Dersom du set $IFS til ein tom streng før echo ${result}, vil du få med linjeskift slik du ønskjer. (Usikker på spesialteikn.) Det er nok ein god idé å ta vare på verdien til $IFS og gjenoppretta han etterpå. Eg trur Bash brukar denne variabelen til ganske mykje internt. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Det kan henda Bash-variabelen $IFS (Internal Field Separator) har noko med dette å gjera. Dersom du set $IFS til ein tom streng før echo ${result}, vil du få med linjeskift slik du ønskjer. (Usikker på spesialteikn.) Det er nok ein god idé å ta vare på verdien til $IFS og gjenoppretta han etterpå. Eg trur Bash brukar denne variabelen til ganske mykje internt. Fantastisk! Mange TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå