Gå til innhold

Hold dere unna multicom


Anbefalte innlegg

Om pc`en ble ødelagt i posten så er det du som må kreve erstatnig av posten. Siden varen eies av deg så er det ditt ansvar.

Skjønner godt at Multicom ikke reparerte skjermen, siden det ikke er deres sak og annsvaret ligger ikke på de. Ofte lurt å ta en telefon med butikken, som oftest opplever man en mye hyggeligere møte med butikken samt en bedre service.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å fprså hva du mener med ditt innlegg.

Det ble kanskje det... :)

 

Poenget var at svaret jeg ga tidligere nok er for saken du beskriver, ikke for trådstarter sin. Trådstarter omtaler nok da en helt annen gammel sak som jeg ikke kjenner til i farten og som ikke har noe til felles med denne. Det var som jeg skrev en antagelse og med visse forutsetninger jeg svarte siden vi har slike saker så utrolig sjelden.

 

Det er veldig fint om vi følger opp den pågående kommunikasjonen som går i mail om denne saken inntil det er funnet en løsning på problemet. Det er veldig vanskelig for oss å yte maksimal personlig kundeservice over forumet.

Lenke til kommentar
merkelig. var dette en elitegroup g553?

Hendelsen jeg kommenterer over er den du refererer til her. Trådstarter er kanskje en helt annen hendelse da, eller mer sannsynlig samme hendelse bare lagt inn av en annen person.

 

Hmm. så da mente du tydeligvis ikke dette. flott..

 

JEg kan gjerne sende flere mailer jeg. Men tenkte at siden det er helg, og jeg ikke får noe svar fra dere, er det like godt å skrive her, ettersom du tydeligvis svarer her også i helgene.

 

( Når det gjelder selve saken, finner jeg det merkelig at man ikke bare kan se på dette som en fabrikkfeil, ettersom vi sier at skaden ikke var der nå vi sendte den, og at det samtidig ikke finnes noen ytre skader på embalasjen.)

 

Ps. Jeg har veldig gode erfaringer med med Multicom så langt, og jeg forstår også problemstillingen her. Samtidig er det veldig frustrerende for min søster som har spart penger leeenge....( og hadde tenkt til å kjøpe maskin et annet sted før jeg grep inn..), at noe slikt skjer.

 

Håper vi får en skikkelig løsning snart, og at denne saken blir mer drøftet hos dere også..

Lenke til kommentar

Problemet er når de ser på dette som en fabrikk feil så koster det og sende pakken tilbake til leverandør/fabrikkant.

Vet ikke hvordan multicom er med frakt, om det er kjøper som betaler eller om de sponser frakten.

Det enkleste her er rett å slett kreve penger av posten og rett å slett kjøpe en ny pc.

Lenke til kommentar

Om det så er en "vanlig" feil hos flere pc`er av samme type. Om skaden er en svakhet i selve bærbaren fra fabrikken av.

Så er det mest sannsynlig vis en garanti sak.

Kan si lite om hvordan pakken så ut eller hvordan den er behandlet i posten.

Men posten er ofte røffe i behandlingen.

Lenke til kommentar

VI fikk pakken tilbake fra Multicom i samme pakken som vi sendte dem, og vi ser også at det ikke finens ytre skader.

Jeg vet jo dermed at dette skyldes en fabrikatfeil...men for alt Multicom vet kan jo jeg ha ødelagt den, og påstå at det skjedde i posten..( heldigvis er jeg ikke en så tragisk person)

 

dette er i allefall utrolig kjipt for søstera mi som brukte sparepengene sine på denne maskinen...

Lenke til kommentar
Multicom er en utrolig useriøs bedrift. De burde ta kundene sine på alvor!

Og der var den diskusjonen over. Noen har kommet med en endelige og udiskutable sannhet. Eller hva??

 

Jeg har jobbet i databransjen i mange år. Jeg har hatt kontakter med leverandører og forhandlere og kunder. Jeg har sett hvor mye slett kundeservice som er der ute, og hvor vanskelig det kan være å få det man har rett på noen ganger. Siden i sommer har jeg brukt Multicom som mye som mulig, både til private innkjøpt, og innkjøp til jobben. Grunnen til det er at jeg blir behandlet vennlig og proffesjonelt.

 

Jeg må inrømme at jeg er meget impoert over service de yter, både på salgsavdelingen og på supportavdelingen.

 

Siden folk oppfatter bedriften på så ulike måter, kan det jo være en annen grunn. Uten å prøve å skylde på noen, vet fra mange år på telefonen med kunder at de som er høflige og vennlige i utgangspunktet får bedre service enn de som åpner med å være sure og agressive. Det er helt menneskelig å reagere sånn, og har ikke med vrangvilje fra kundebehandlers side å gjøre.

 

Jeg vet jo ikke om dette er tilfelle i de nevnte sakene, men det kan virke som enkelte har problemer med å oppføre seg sivilisert noen ganger. Og det gjelder kanskje ikke minst de som kommer med udokumenterete ekstremt bombastiske påstander her på forumet.

 

Hvis vi alle prøver å håndtere en sak med vennlighet og forståelse, så kommer man lengre. Og hvis det ikke hjelper, ja da har man kanskje en grunn til å bli sint. Men ikke vær sint i utgangspunktet.

 

Erik

Lenke til kommentar

DoubleT det virker som om du er ansatt hos multicom. Nei det gjelder ikke en G556.

Saken er til behandling hos posten noe multicom er kjent med. Multicom kommer også til å bli fakturert for arbeid påført meg av dem, grunnet slett arbeid fra deres side.

Når man mottar en pakke (skadet) da er det mottaker sitt ansvar å melde fra til postkontoret pakken hentes fra. Dette ble ikke gjort. Maskinen ble ikke reparert grunnet skaden. Den ble sendt i retur. Jeg sitter nå igjen med 7 timers arbeid med å få posten til å tillate at jeg utfører klagen som dere skulle henvendt til postkontoret på Åmli, jeg er uten maskin og Hans F. Tangen hos multicom tar ikke ansvar og er meget ubehjelpelig på mail og nekter og ta telefonen.

Hvis det er slik kundeservice utføres av multicom må det ikke komme som noen overraskelse om en kunde tar rettslige skritt etterhvert.

 

Som svar til de første 2-5 posterne på denne tråden. Ja dette er min første post på dette forumet, jeg har ikke tidligere hatt noe å meddele. Jeg føler likevel at posten min kan være til hjelp for de som har lyst til å handle over nettet og ikke valgt butikk enda. Naboen min har også handlet maskin hos multicom, den ble sendt i retur idag fordi den var defekt, her jeg bor og går på skole er problemer med multicom sine maskiner blitt en gjenganger. Jeg organiserte en større bestilling for ett år siden, det var feil på 75% av maskinene. Til ettertanke.

Lenke til kommentar
Når man mottar en pakke (skadet) da er det mottaker sitt ansvar å melde fra til postkontoret pakken hentes fra.

Vi har egne avtaler med Posten ettersom pakker kjøres ut i egne biler direkte fra sorteringssentral. Skader skal ikke rapporteres til lokalt postkontor (de har ingeting med pakker til oss å gjøre), men til fast sentral kontaktperson. Vi har fått bekreftet at vår kontaktperson ved Postens kundesenter behandler denne skadesaken direkte mot deg. Det videre hendelsesforløp blir mellom deg som avsender og Posten. Vi har dessverre ikke anledning til å blande oss opp i det.

 

Personen du ikke har fått tak i på telefon har ikke en stilling der han skal være tilgjengelig på telefon. Denne personen når du best på mail. Vi har annet personell som håndterer telefonhenvendelser. Får du en mail fra en person hos oss er det ikke sikkert at det er mulig å løfte opp røret og ringe rett tilbake til vedkommende, det kan hende det er mest effektivt å sende en mail tilbake til akkurat den personen.

 

Det er selvfølgelig meget beklagelig at pakker kan bli skadet under postgangen inn til oss, men dette er en risiko man må akseptere. Når uhellet først er ute slik som i dette tilfellet er det lett å rette sin frustrasjon mot oss, men vi kan bare beklage på vegne av Posten og henvise til dem.

Lenke til kommentar
Naboen min har også handlet maskin hos multicom, den ble sendt i retur idag fordi den var defekt, her jeg bor og går på skole er problemer med multicom sine maskiner blitt en gjenganger. Jeg organiserte en større bestilling for ett år siden, det var feil på 75% av maskinene. Til ettertanke.

:!: :!: Haha - Slutt å kødd da mann! :!:

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar
Naboen min har også handlet maskin hos multicom, den ble sendt i retur idag fordi den var defekt, her jeg bor og går på skole er problemer med multicom sine maskiner blitt en gjenganger. Jeg organiserte en større bestilling for ett år siden, det var feil på 75% av maskinene. Til ettertanke.

:!: :!: Haha - Slutt å kødd da mann! :!:

Han er pokker meg værre i statistikk enn meg. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...