Gå til innhold

CPU Vs RAM

MysticoN

Anbefalte innlegg

Ikke sikker på om jeg skal poste denne posten her eller på RAM. men jeg prøver no her:)

Jeg har en AMD64 3000 CPU men noen venner av meg sier at siden jeg har så "dårlig/treig" RAM så sinker RAM'en ned CPU'en. Jeg lurer på hvilken RAM jeg burde kjøpe får å få mest mulig nytte ut av CPU/RAM/MB. Jeg har dette hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo! Hvis RAMen har tregere hastighet enn bussen til prosessoren, vil dette grensesnittet være flaskehalsen, fordi dataoverføringen mellom cpu og RAM blir aldri raskere enn den svakeste enheten. Men hvis prosessor kun har buss på 333MHz, så er det ikke noe å hente hvis du ikke skal overklokke.

Lenke til kommentar

kan ikke så mye om CPU osv.. så min cpu kjører på 333MHz? har prøvd å overklokke litt men uten sukse... :( har ALDRI overklokket før, så jeg dro inn i bios og prøvde å overklokke med 100Mhz men da fikk jeg ikke starta pc'en.. måtte resette biosen:(

noen som har samme MB som meg som kan hjelpe meg litt i gang med å overklokke litt? hva er en bra temp på cpu og noen som vet om et "bra" prog om jeg kan kjøre i win får å se ant grader??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...