White Fox Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hva er den "beste eksterne hardisken som er å få kjøpt nå?? Jeg skal kjøpe meg en ekstern hardisk om noen dager og vil derfor vite hva som er å anbefale? Spesifikasjoner: Grensesnitt: FireWire og USB2 Omdreiningshastighet: Minimum 7200 rpm Båndbredde: 480 mbps Cache: 8 MB Størrelse: Minimum 120 gb Type: Ekstern Makspris: 1500 Det hadde vært fint om dere også kunne komme med egne erfainger. Jeg vil ikke kjøpe en hardisk som innfrir disse kravene, men som ikke holder i mer enn noen måneder. Hadde tenkt til å kjøpe en maxtor, men så har jeg hørt en del dårlig omtale av denne så jeg vil gjerne vite litt mer om forskjellige modeller før jeg kjøper noe. På forhånd takk Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 jeg har 3 stykk Maxtor Eksterne disker, 1 200GB og 2 x 250GB eksterne, må si at jeg er svært fornøyd med de. ingenting å klage på. de er kjappe og stabile. jeg kobler de til min Shuttle med AMD prosessor via Firewire i kjedet lenke. funker feilfritt det. har også en ekstern DVD brenner tilkoblet og pent lite problem med den også. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Er det ikke sånn at man ikke trenger mere enn 5400rpm? siden disken ikke klarer å levere 400mbps uansett? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hvorfor ikke kjøpe et harddiskkabinett til 4-500kr, og så sette inn en bra IDE disk i det . Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Støtter Alfern. Funker fett for meg også det. Har en 160GB WD disk i et e.magic kabinett.. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har osgå planer om å bygge min egen eksterne hardisk. Lurer bare på hvordan det blir med s-ata disk (jeg har en bærbar) Eller må jeg ta en standard ide disk? Fredrik Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg tenkte det ble lettere å kjøpe en ekstern disk enn ett kabinett og en intern. Er vel ikke så veldig lett å sette sammen eller... Har sammenlignet litt priser og funnet ut at det ikke blir så mye forskjell uansett.. på en ekstern og kabinett/intern. Glemte foressten å nevne at den jeg kjøper skal brukes til en bærbar. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Er knallett å sette sammen. Seks skruer, sett i et par kabler, og vips. Da kan du lettere kjøpe en større, og bruke som backup eller noe. Tror du bør tenke på et kabinett. Absolutt! Ide disker som passer i de kabinettene ja. (Om jeg ikke tar helt feil, ihvertfall i mitt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå