Jesusbarnet Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Sliter med å få til å innst. mitt trådløse nettv kort. Har CD med drivere, men hvordan gjør jeg dette? Kjører FC2. kortet er ett topcom 8011.B. Med teskjemetoden, er ikke helt stødig her.... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Kommer veldig an på kortet ditt, kan være alt fra veldig lett til så godt som umulig, hvilket er det? Har du linuxdrivere burde gå, eller er det bare drivere til windows? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det første du må gjøre er å sjekke om det finnes drivere for kortet ditt. Det er, så vidt jeg vet, to sett av drivere som støtter mange kort. prism54 og madwifi. I tillegg så finnes ndiswrapper som benytter seg av Windows drivere. Logg på som root og skriv 'lscpi' og 'lspci -n'. Finn linjen i begge listene som indikerer hvilket kort du har, og post her. Lenke til kommentar
Jesusbarnet Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Kortet er TopCom. Det følger med drivere til Linux RedHat og Suse på Cd`en. Det jeg lurer på er hvordan jeg enkelt og greit legger inn driverne, altså hvilken kommando jeg skriver. Regner med at RedHat driveren skal funke på FC2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå